۱۳۹۰ شهریور ۲۳, چهارشنبه

تجمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به عدم واگذاری خوابگاه

جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی روز گذشته در اعتراض به «عدم واگذاری خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی» در مقابل ساختمان معاونت دانشجویی این دانشگاه دست به تجمع زدند.


به گزارش دانشجونیوز، دیروز سه شنبه 22 شهریور، دانشگاه شهید بهشتی میزبان تجمع اعتراضی دهها تن از دانشجویان این دانشگاه بود که در اعتراض به عدم تعلق خوابگاه به برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقابل ساختمان معاونت دانشجویی و همچنین مدیریت خوابگاه ها تجمع کرده و خواستار تحقق ابتدایی ترین حقوق خود شده اند.
بر اساس این گزارش، دانشجویان معترض در این تجمع شعارهایی در ارتباط با حقوق رفاهی خویش سرداده و خواستار استعفای مسئولین ذی صلاح شده اند.
گفته می شود مسئولین دانشگاه شهید بهشتی و مدیران آن از جمله "مهدوی سمنون"، معاونت دانشجویی در طول دو سال گذشته و همزمان با وقوع اعتراضات دانشجویی، از هیچگونه اقدام در راستای نقض حقوق اساسی و اولیه دانشجویان خودداری نکرده اند و با صدور احکام فله ای شمار زیادی از دانشجویان از حق تحصیل محروم نموده اند.
دانشجویان معترض معتقدند که «محرومیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از حقوق اولیه خویش که حق اسکان در خوابگاه ها جز ان است»، تنها بخش کوچکی از نقض حقوق اولیه دانشجویی در این دانشگاه محسوب می شود.
آخرین خبرها از دانشگاه شهید بهشتی تهران حاکی از آن است که عده ای از این دانشجویان روز شنبه نیز به در اعتراض به این سیاست غلط به مدیریت امور خوابگاه ها مراجعه کرده بودند که با برخورد خشن نیروهای حراست وادار به ترک این اداره شده و در ادامه حتی تهدید به احضار به کمیته انضباطی شده اند.
در حالی مدیران این دانشگاه از کمبود بودجه و امکانات رفاهی سخن گفته اند که بنابر گزارشات موثق
ماه گذشته دانشگاه بهشتی خوابگاه طالقانی این دانشگاه رابه قیمت «یک میلیارد تومان» به بانک صادرات فروخته است.
از سوی دیگر گفته می شود که دانشگاه شهید بهشتی دارای ساختمان های متعددی است که توسط خیرین به عنوان خوابگاه به این دانشگاه واگذار گشته است که گویا در سالهای اخیر به عنوان منزل شخصی عده ای از مدیران این دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفته است.
شایان ذکر است که در پایان تجمع دیروز بیانیه ای نیز از سوی دانشجویان صادر شده و آنان خطاب به مسئولیناین دانشگاه هشدار داده اند که «در صورت عدم نتیجه گیری از اعتراضات قانونی و مسالمت امیز، در گام بعدی نسبت به افشای نام مدیران سوء استفاده گر از اموال عمومی دانشگاه و غارتگران بیت المال در اقدام خواهند کرد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر