۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی، از دانشگاه بین المللی قزوین اخراج شد

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و وبلاگ نویس، با وجود پایان حکم چند ترم محرومیت از تحصیل، علی رغم داشتن 2 ترم سنوات مجاز، اجازه ثبت نام در ترم جدید آموزشی را نیافت.


به گزارش دانشجونیوز، در ادامه موج صدور احکام سنگین انضباطی و قضایی برای دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین، یکی دیگر از فعالان دانشجویی این دانشگاه بنام «مریم شفیع پور» که پیشتر به چهار ترم محرومیت از تحصیل و یک ترم محرومیت از تسهیلات رفاهی دانشگاه محکوم شده بود، مجددا به صورت غیر قانونی و غیر رسمی از ادامه تحصیل در این دانشگاه محروم شده است.
بر اساس این گزارش، ممانعت از ادامه تحصیل این دانشجو در حالی صورت گرفته است که هنوز هیچ حکم کتبی و قانونی مبنی بر اخراج به وی ابلاغ نشده و پیگیری های این دانشجو از سوی مسئولین این دانشگاه بی پاسخ مانده است.
مریم شفیع پور در گفتگو با "دانشجو نیوز" با بیان این که مسئولین در مورد پرونده آموزشی وی اظهارات ضد و نقیضی بیان می کنند از ادعای برخی از مقامات دانشگاه در خصوص تشکیل پرونده جدید در کمیته انضباطی خبر داده است.
به گفته این فعال دانشجویی، دبیر کمیته انظباطی دانشگاه در ابتدا در این خصوص اظهار بی اطلاعی نموده و در ادامه از احتمال ارتباط مطالب وبلاگ شخصی وی با تصمیم جدید دانشگاه سخن گفته است. این در حالی است که وبلاگ این فعال دانشجویی در زمستان سال 88 توسط بلاگفا بسته شده و در دادگاه این فعال دانشجویی نیزهیچ گونه اتهامی مبنی بر این مورد به وی تفهیم نشده است.
مریم شفیع پور، به نقل از یکی از مسئولین عالی رتبه دانشگاه بین المللی قزوین که خواست نامش بازگو نشود می گوید: «با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی سیاست کلی دانشگاه در سال جدید آموزشی مبتنی بر این است که از بازگشت فعالین دانشجویی به هر بهانه ای به محیط آموزشی جلوگیری شود و پیگیری دانشجویان کاملا بی فایده و تنها صرف وقت و هزینه را برای آنان به دنبال خواهد داشت تا خودِ دانشجو خسته و بی خیال ادامه تحصیل شود! »
مریم شفیع پور در پی وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری، در واکنش به اظهارات ریاست دانشگاه، دکتر آل بویه، طی نامه ای اعتراضی نارضایتی خود و سایر دانشجویان این دانشگاه را اعلام کرده بود، که منجر به احضار وی به کمیته پیگیری وزارت اظلاعات شد. دکتر آل بویه در این مصاحبه گفته بود که، «دانشجویان تعلیق شده مشکلات اخلاقی داشته و در این دانشگاه خبری از موارد امنیتی و نارضایتی سیاسی و صنفی نیست!»
بر اساس گزارش های رسیده به دانشجونیوز، بسیاری از دانشجویان دانشگاه بین الملل با گذراندن کنکور سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد با وجود کسب رتبه قبولی ستاره دار شده و از ادامه تحصیل آنان در مقاطع بالاتر جلوگیری به عمل آمده است، هرچند که این دانشجویان به سازمان سنجش فراخوانده شده و تعهد داده بودند.
گفتنی است بیش از ۱۵ تن از فعالان دانشجویی دانشگاه بین المللی قزوین به دلیل آنچه که از سوی مراجع انضباطی این دانشگاه تحت عنوان "شرکت دراغتشاشات پس از انتخابات ۸۸" خوانده شده بود، با احکام اخراج، محرومیت های تعلیقی و رفاهی روبرو شده بودند که هم اینک بسیاری از این فعالان در حال سپری کردن دوران محرومیت خویش هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر