۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

محکومیت حسین ضامن ضرابی، فعال دانشجویی به یک سال حبس تعزیری

دادگاه انقلاب شهر بابل، "حسین ضامن ضرابی"، فعال دانشجویی دانشگاه بابل را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در تجمع 25 بهمن به یک سال حبس تعزیری که به مدت 5 سال معلق شده است محکوم کرد.

به گزارش دانشجونیوز، حسین ضامن ضرابی، عضو انجمن اسلامی و همچنین مسئول کانون شعر و ادب دانشگاه نوشیروانی بابل که روز 25 بهمن 1389 همراه با محسن برزگر، دیگر فعال دانشجویی، در مقابل درب اصلی دانشگاه نوشیروانی بازداشت شده و پس از 16 روز انفرادی در زندانهای ساری و بابل با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی آزاد شده بود، طی حکمی جدید از سوی مقامات قضایی شهر بابل، به یک سال حبس تعزیری، با لحاظ ۵ سال تعلیق محکوم کرده است.
بر اساس این گزارش از اتهامات این فعال دانشجویی در این حکم به «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در تجمع 25 بهمن» اشاره شده است.
گفته می شود حسین ضامن ضرابی، پیشتر هم طی حکمی از سوی مراجع انضباطی دنشگاه نوشیروانی بابل به یک ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده بود.
گفتنی است، بسیاری از فعالان دانشگاه نوشیرانی بابل پس از انتخابات مخدوش ریاست جمهوری دهم، با احکام سنگین انضباطی و قضایی مواجه شده که آخرین گزارشات از این دانشگاه از تداوم فشارها و محدودیت ها برای فعالان دانشجویی این دانشگاه حکایت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر