۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

بازداشت موقت مادر علی اکبر محمد زاده، دانشجوی زندانی، در دادگاه انقلاب

مادر علی اکبر محمد زاده، دانشجوی زندانی، که برای پیگیری وضعیت پسرش در روز تولد وی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، برای چند ساعت بازداشت شده است.
به گزارش دانشجونیوز، جمعی از دوستان علی اکبر محمد زاده که به مناسبت سالروز تولد وی در روز ٢٩ شهریور ماه به منزل ایشان رفته بودند، پس از پیگیری علت نبود پدر و مادر این دانشجوی زندانی در منزل، از بازداشت موقت مادرعلی اکبر محمد زاده در دادگاه انقلاب آگاه می شوند.
مادر علی اکبر محمد زاده که صبح روز تولد پسرش برای پیگیری وضعیت پرونده وی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، با برخورد شدید ماموران مواجه و برای چند ساعت بازداشت می شود.
یکی از نزدیکان به خانواده این دانشجوی زندانی، علت بازداشت خانم محمد زاده را مصاحبه با خبرنگار شبکه بی بی سی فارسی عنوان کرده است.
چندی پیش نیز پروین مخترع، مادر کوهیار گودرزی، دانشجوی زندانی که از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست، به دلیل مصاحبه ها و پیگیری پرونده پسرش در بازداشت قبلی وی بازداشت و به زندان کرمان منتقل شده بود. فشار بر خانواده زندانیان سیاسی جهت جلوگیری از اطلاع رسانی و مصاحبه در مورد پرونده نزدیکانشان صورت می گیرد.
علی اکبر محمد زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که در تاریخ ٢٦ بهمن ماه پس از خروج از دانشگاه بازداشت شد، به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.
این حکم متشکل از ۵ سال به اتهام تجمع و تبانی براساس ماده ۶۱۰ و ۱ سال به اتهام تبلیغ علیه نظام براساس مادهٔ ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی است.
این فعال دانشجویی در حالی در بند ٣۵٠ زندان اوین به سر می برد که چندی پیش جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه شریف در نامه ای بازداشت و حبس غیر قانونی وی را محکوم و خواستار ازادی وی شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر