۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

ادامه اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

دانشجویان معترض دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده اند که تا دستیابی به همه خواسته های خود به اعتراض و تجمع ادامه خواهند داد.


به گزارش دانشجونیوز، روز گذشته مديريت دانشجويی و فرهنگی دانشگاه شهيد بهشتی دستور داده است كه دانشجويان پسر و دختر ترم پنج كارشناسی ارشد و ترم هفت دكتری ساكن خوابگاه اين دانشگاه، باید تا پايان روز خوابگاه های خود را ترك كنند.
بر این اساس تنها دانشجویانی می توانند از امکانات خوابگاه استفاده کنند که از استاد راهنما، مديريت دانشكده و معاونت آموزش نامه ای مبتنی بر لزوم سکونت در شهر تهران برای انجام پایان نامه تحصیلی ارائه دهند. این در حالی است که شمار زیادی از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای ارائه پايان نامه های خود نياز مبرم به آزمايشگاه، كتابخانه دانشگاه و اساتيد راهنمای خود دارند. از سوی دیگر تراکم زیاد در اتاق های خوابگاه های دانشجویی مشکلات فراوانی را ایجاد نموده است.
مسئولين دانشگاه در نهايت به دانشجويان قول داده بودند كه تا پنج مهر ماه به دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلی خوابگاه تعلق خواهد گرفت، اما بلافاصله روز گذشته مسئولين همه ی خوابگاه ها خبر تخليه ی خوابگاه از سوی دانشجويان را به ايشان ابلاغ كرده و گفته اند كه دانشجویان بايد با خوابگاه ها تصفيه حساب دائمی داشته باشند. از سویی دیگر خبر اخراج دانشجویان از خوابگاه در حالی ابلاغ شده است که دانشجویان هيچ امكانی براي نگه داشتن وسايل در انبار خوابگاه را ندارند.
پيش از اين در دانشگاه شهید بهشتی دانشجويان كارشناسي ارشد تا هفت ترم و دكتری تا ده ترم مي توانستند از خدمات خوابگاهی اين دانشگاه استفاده كنند. لازم به ذكر است كه خوابگاه های داخل شهر اين دانشگاه جزو فرسوده ترين خوابگاه های سطح تهران مي باشد كه يكي از آنها چند ماه پيش با عمري بالغ بر چهل سال تخليه شد.
تحصن و اعتراض دانشجویان
در همین راستا در روزهای گذشته تعدادی از دانشجويان این دانشگاه در برابر ساختمان آموزش كل تحصن كرده بودند. دانشجویان معترض در این تجمع شعارهایی در ارتباط با حقوق رفاهی خویش سرداده و خواستار استعفای مسئولین ذی ربط شده اند.
مهدوی سمنون مدير فرهنگی اين دانشگاه در ديداری كه با دانشجويان معترض داشته، گفته است كه دكتر شعبانی رييس دانشگاه شهيد بهشتی اعتقاد دارند كه اين تحصن ريشه اش به دست های خارجی بر مي گردد.

دانشجويان دختر و پسر دانشگاه شهيد بهشتی گفته اند كه به اعتراض خود به اين رويه ی مديريت دانشگاه تا رسيدن به همه ی خواست های خود ادامه می دهند.
بنا بر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، دانشگاه شهید بهشتی دارای ساختمان های متعددی است که توسط خیرین به عنوان خوابگاه به این دانشگاه واگذار گشته است که گویا در سالهای اخیر به عنوان منزل شخصی عده ای از مدیران این دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر