۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

دو ترم محرومیت از تحصیل دانشجوی رشته پزشکی به دلیل استفاده از سیگار

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به دلیل استفاده از سیگار در خوابگاه، به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر وحید صرامی، دبیر شورای مرکزی انضباطی، با اعلام خبر محرومیت از تحصیل این دانشجوی رشته پزشکی از حضور فرحناز ترکستانی معاون دانشجویی، فرهنگی و رئیس شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت، اعضا و کارشناسان شورای مرکزی در جلسه تصمیم گیری درباره پرونده این دانشجو با حضور خود وی خبر داده است.
وی همچنین افزوده است: بر اساس شیوه نامه اجرایی انضباطی دانشجویان علوم پزشکی که به تمام دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است، استعمال دخانیات در دانشگاه و اماکن مرتبط جزء بند رسیدگی به تخلفات اخلاقی قرار می‌گیرد. متخلف به یکی از تنبیهات بندهای ٢ تا ۵ محکوم می‌شود و در صورت تکرار تا بند ١٢ قابل تشدید است.
وزیر بهداشت: دانشجویان سیگاری دو ترم از تحصیل محروم خواهند شد
مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، پیش از این در اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی دندانپزشکی و دارویی در جمع خبرنگاران با اشاره به آیین‌نامه انضباطی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در مورد ممنوعیت استعمال دخانیات در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفته بود: این آیین‌ نامه حدود شش ماه گذشته ابلاغ شده است و یک ماده از آن ممنوعیت استعمال دخانیات در دانشگاه‌های علوم پزشکی و محرومیت از تحصیل دانشجویانی که به استعمال دخانیات مبادرت می‌ورزد، است. این محرومیت همیشگی نیست و ممکن است به مدت یک یا دو ترم باشد چرا که دانشجویان پزشکی باید سرلوحه سلامت باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر