۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

محکومیت مسعود باباپور، فعال دانشجویی، به نه ماه حبس تعزیری

مسعود باباپور، فعال دانشجویی، در آستانه سال تحصیلی جدید توسط دادگاه عمومی به نه ماه حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش دانشجونیوز، مسعود باباپور دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه ایوانکی، در آستانه روز دانشجو در ١٢ آذر سال ١٣٨٨ هنگام خروج از دانشگاه توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از بازرسی منزل وی در نیمه ی شب، روانه بند ٢٠٩ زندان اوین شد.
وی پس از بازجویی های طولانی مدت و حبس در سلول انفرادی، پس از ٧ ماه بلاتکلیفی توسط قاضی مقیسه (شعبه ٢٨) به دو سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم نیز عینا توسط شعبه ۵٤ تجدید نظر تایید شد. وی سرانجام پس از گذراندن یکسال بدون حق مرخصی در زندان و بازماندن از ادامه تحصیل، در ٤ آذر ١٣٨٩ آزاد شد.
وی همچنین پیش از این در ٣ مرداد ١٣٨٨ بازداشت و پس از یک هفته با قرار کفالت آزاد شده بود.
وی پس از آزادی از زندان مجددا به دادگاه احضار شده و و به اتهام تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی کشور، تمرد از دستور پلیس و اجتماع و تبانی محاکمه شد.
دادگاه این فعال دانشجویی در تیر ماه امسال بدون حضور نماینده دادستان و وکیل مدافع وی برگزار شد و طی آن این فعال دانشجویی به ٦ ماه حبس تعزیری دیگر بابت تبلیغ علیه نظام محکوم شد. که این حکم در پی اعتراض مسعود باباپور و اریه لایحه توسط وی در شعبه ۵٤ دادگاه تجدید نظر به مبلغ ٨٠٠ هزار تومان جریمه نقدی تبدیل شد.
در ادامه همین پرونده و در پی رسیدگی به اتهام اخلال در نظم و تمرد از دستور پلیس در دادگاه عمومی ( مجتمع قضایی شهید صدوقی) این فعال دانشجویی به ٩ ماه حبس محکوم شد که این حکم با اعتراض مسعود باباپور به دادگاه تجدید نظر ارسال شده و همچنان در حال بررسی میباشد.
وی عضو ستاد انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی و همچنین عضو کمیته پیگیری قانون بومی گزینی در سال ٨٧ بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر