۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه تبریز در اعتراض به تداوم بازداشت معترضان آذربایجانی

جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه تبریز با انتشار بیانیه ای، ضمن انتقاد به عدم رسیدگی حاکمیت به وضعیت اسفبار دریاچه ارومیه و «بی کفایت و بی درایت» خواندن آنان، سرکوب معترضان در شهرهای آذربایجان را محکوم کرده و از همه خواسته های مدنی مردم آذربایجان اعلام حمایت کرده است.
به گزارش دانشجونیوز، با شدت گرفتن اعتراضات به بحرانی تر شدن وضعیت دریاچه ارومیه و سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران، جمعی از دانشجویان "سبز" دانشگاه تبریز به سرکوب معترضان در آذربایجان اعتراض نموده و خواستار «آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی » شده اند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «طی هفته های اخیر، شهروندان هوشیار آذربایجانی که در اعتراض به بی توجهی و بی اعتنایی ﻤﺴﺋﻭلین نسبت به دریاچه ارومیه ، به خیابان ها آمده بودند با شدیدترین واکنش از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مواجه گردیند. بسیاری از فعالین مدنی آذربایجانی بازداشت شدند و هنوز هم بسیاری از آنها در زندان به سر می برند. حاکمیت به جای پاسخگویی به سرکوب معترضین می پردازد و این همان رویه ای است که طی دو سال گذشته و پس از وقوع کودتای انتخاباتی سال 88 در پیش گرفته است.»
متن کامل این بیانیه که در اختیار "دانشجونیوز" قرار گرفته به شرح زیر است:
بسمه تعالی
دریاچه ارومیه نگین درخشان ایران و آذربایجان، که روزگاری نه چندان دور مایه ی امید و حیات منطقه ی آذربایجان بود، با بی درایتی و بی کفایتی ﻤﺴﺋﻭلین و سهل انگاری ایشان در حال نابودی است. البته از حاکمیتی که تمام هم و غم خویش را صرف سرکوب معترضین و منتقدین سیاسی خود نموده و تمام سرمایه های کشور را در این راه به خدمت گرفته است، جز این هم انتظار نیست.
همان طور که مستحضر هستید، طی هفته های اخیر، شهروندان هوشیار آذربایجانی که در اعتراض به بی توجهی و بی اعتنایی ﻤﺴﺋﻭلین نسبت به دریاچه ارومیه ، به خیابان ها آمده بودند با شدیدترین واکنش از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مواجه گردیند. بسیاری از فعالین مدنی آذربایجانی بازداشت شدند و هنوز هم بسیاری از آنها در زندان به سر می برند. حاکمیت به جای پاسخگویی به سرکوب معترضین می پردازد و این همان رویه ای است که طی دو سال گذشته و پس از وقوع کودتای انتخاباتی سال 88 در پیش گرفته است.
ما دانشجویان سبز دانشگاه تبریز ضمن اعلام حمایت از تمام خواسته های مدنی آذربایجان و به ویژه حق اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم و امیدواریم حاکمیت پیش از آن که دیر شود راه آشتی با ملت خویش در پیش گیرد.
به امید آبادی و آزادی ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر