۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

دانشگاه جامع علمی کاربردی هم تک جنیستی شد

در ادامه موج تک جنسیتی نمودن دانشگاه ها و اعمال سیاست جداسازی کامل مراکز آموزشی در ایران، دانشگاه جامع علمی کاربردی با تفکیک واحد های دانشگاهی به «زنانه و مردانه» در دفترچه های نام نویسی سال جدید، عملا اجرای طرح تک جنسیتی نمودن این دانشگاه را در دستور کار خویش قرار داده است.

به گزارش دانشجونیوز، دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جدید جدا سازی پسران و دختران پذیرفته شده در این دانشگاه ها را جز برنامه ریزی های آموزشی خویش قرار داده و در دفترچه های نام نویسی، پذیرش دانشجویان را جداگانه به صورت «مردانه و زنانه» طراحی نموده است.
خبرگزاری "تابناک"، نزدیک به اصولگرایان که این خبر را منتشر کرده از «عدم هماهنگی واحد های دانشگاهی» با این طرح و همچنین "ضرر" آور بودن این طرح برای «مدیران و واحد ها» خبر داده و نوشته است:« 70 درصد دانشجويان اين دانشگاه را خواهران تشكيل مي‌دهند و اقدام انجام شده از سوي دانشگاه جامع به لحاظ افزايش هزينه‌ها، ضرر هنگفتي براي مديران واحدها خواهد داشت.»
در همین زمینه وزیر علوم ایران هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری حکومتی "فارس" از «راه اندازی دانشگاه های دخترانه در هر استان» خبر داده و گفته بود: ««ما چیزی به عنوان تفکیک جنسیتی نداریم. این واژه به ما تعلق ندارد، این واژه برای آن طرف آب است. این واژه را استفاده می کنید و در زمین دشمن بازی می کنید.»
پیشتر کامران دانشجو، وزیر علوم ایران، مصوبه تاسیس دانشگاه های تک جنسیتی را «مصوبه شوری عالی انقلاب فرهنگی» دانسته بود.
اجرای این طرح های دانشگاهی در حالی است که محمود احمدی نژاد پانزدهم تیرماه سال جاری با ارسال نامه ای به وزاری علوم و بهداشت خواستار «توقف اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور» شده و این اقدامات را «سطحي» و «غير عالمانه» خوانده بود.
اما وزیر علوم راه اندازی دانشگاه های تک جنسیتی را «یکی از راه کارهای اسلامی شدن دانشگاه ها»معرفی کرده و گفته بود: «پيش از انقلاب يك دانشگاه دخترانه به نام مدرسه عالي دختران فعاليت داشت كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تغيير نام داد و اكنون با عنوان دانشگاه الزهرا فعاليت مي‌كند. 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است و ما به غير از اين دانشگاه، دانشگاه دخترانه ديگري نداريم.»
بنظر می رسد موضوع جداسازی پسران و دختران در دانشگاه ها به مساله ای چالش برانگیز بین موافقین و مخالفین دولتی این طرح تبدیل شده است.
علی مطهری، از نمایندگان اصولگرای مجلس ایران، پیشتر در نامه ای سرگشاده به احمدی نژاد نوشته بود: «بديهي است امروز كه دانشگاه‌هاي دخترانه به اندازه كافي نداريم بايد در حد امكان از اختلاط جلوگيري كنيم و تلاش‌هايي كه وزير محترم علوم و همكارانشان انجام مي‌دهند در مسيراسلامي كردن دانشگاه‌ها از نظر ظاهر و محتواست، گرچه اينجانب به برخي از آنها گفتم سرانجام آقايان مشايي و احمدي‌نژاد تحمل نخواهند كرد و اين طرح را نيز مانند قانون عفاف و حجاب معلق خواهند كرد و امروز اين پيش‌بيني به حقيقت پيوست.»
بر اساس گزارشات پیشین دانشجونیوز تاکنون دهها دانشگاه دولتی و غیر دولتی مشمول طرح تفکیک و تک جنسیتی نمودن دانشگاه ها شده است.
دانشگاه های علامه طباطبایی، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه یزد، دانشگاه بین المللی قزوین، دانشگاه مازندران، دانشگاه مشهد و ..... تنها نمونه های کوچکی از اجرای این طرح را به نمایش گزارده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر