۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

محرومیت از تحصیل و ممنوعیت از تدریس اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت، شعبه بوشهر

سیروس بنه گزی و دکتر محمود جمهیری از اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران ( ادوار تحکیم وحدت) شعبه بوشهر از ادامه تحصیل و تدریس محروم شدند.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، سیروس بنه گزی از اعضای شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت شعبه بوشهر و همچنین عضو شورای صنفی خانه مطبوعات مستقل استان بوشهر برای دومین سال پیاپی از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد . این روزنامه نگار با سابقه که در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت جسته بود، در مراجعه به سایت دانشگاه آزاد با این پیام روبرو می شود که کارنامه ای با مشخصات مورد نظر موجود نمی باشد .
این فعال سیاسی در مصاحبه با خبرنگار ادوارنیوز می‌گوید: امسال شانس خود را در دانشگاه ازاد امتحان کردم. جالب بود در موقع مراجعه به سایت اطلاع رسانی دانشگاه ازاد وقتی با وارد کردن مشخصات روی گزینه کارنامه کلیک کردم با این پیام روبرو شدم : "کارنامه ای با مشخصات مورد نظر موجود نمی باشد". سه روز بود که تلاش داشتم به خودم بقبولانم شاید واقعا مشکل پیش آمده، ولی با هر گزینه‌ای که سایت مربوطه پیشنهاد داده بود تقاضای کارنامه می‌کردم با همین پیام روبرو می‌شدم، تا اینکه فرج حاصل و از طریق یکی از شماره تماسهای داده شده توانستم با مقامی از آن سوی سیم صحبت کنم. مخلص کلام آن مقام یا آقای محترم این بود جواب استعلام شما نیامده است.
وی در ادامه می افزاید : سال گذشته نیز در کنکور کارشناسی ارشد داشنگاه سراسری شرکت کردم اما با همین پیام مواجه شدم که "داوطلب گرامی به علت نقص در پرونده در صورت تمایل در روز سه شنبه 89 به سازمان سنجش و اموزش کشور واقع در میدان هفت تیر خیابان کریم خان زند پلاک 204 مراجعه نمایید و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن xxx تماس حاصل فرمایید". من متعاقب آن از بوشهر مسیر 1200 کیلومتری را طی کردم وخود را به سازمان سنجش در پل کریم‌خان رساندم. حضور در حراست سازمان و تکمیل کردن فرمی که کی هستی و چه کاره ای و چه فعالیتهای داشتی و کمی حرف‌هایی شبیه بازجویی تمام اتفاقاتی بود که آن روز افتاد و این که برو تا جواب استعلام از اداره اطلاعات بیاید و جالب آن که در مراجعه چندین باره در طول آن سال به سازمان سنجش برای کسب تکلیف متوجه شدم که هنوز جواب استعلام نیامده است.
ممنوع التدریس شدن دکتر محمود جمهیری ، عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت شعبه بوشهر از تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی نیز از دیگر محدودیت‌هایی می باشد که از جانب نهادهای امنیتی بر فعالین با سابقه استانی اعمال شده است. وی که دارای مدرک دکترای شهرسازی از دانشگاه تهران می‌باشد، در ترم جدید از تدریس واحدهای درسی مربوطه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر محروم شده است.
لازم به ذکر است در این دو سال اخیر شاهد ممنوع التدریس شدن تعداد کثیری از اساتید با سابقه کشور، محروم از تحصیل و ستاره‌دار شدن و اخراج دانشجویان در مقاطع زمانی مختلف بوده‌ایم .
سید حسین جاودانی عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم خراسان و از فعالان سیاسی مشهد نیز سال گذشته از تدریس در دانشگاه پیام نور مشهد محروم شد.
ادوارنیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر