۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

اختلاس شش میلیارد ریالی در دانشگاه هنر اصفهان

فرهنگ مظفر، رییس دانشگاه هنر اصفهان، پس از گذشت بیش از یک ماه از اختلاس شش میلیارد ریالی در این دانشگاه خبر داد.



به گزارش دانشجونیوز، مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید این اختلاس از بازداشت افراد مرتبط با این پرونده خبر داده و  در ادعایی عجیب عامل اصلی اختلاس را راننده دانشگاه معرفی کرده است.
فرهنگ مظفر در مورد نحوه انجام این اختلاس گفته است: "در نيمه دوم مردادماه به فاصله يك روز از حساب دانشگاه حدود ٦٠٠ ميليون تومان پول خارج شده بود در واقع پولي از حساب خزانه به فاصله يكي دو روز وارد حساب دانشگاه شده و سپس از اين حساب خارج شده بود."
مظفر در ادامه عامل این اختلاس را راننده دانشگاه معرفی نمود: "دانشگاه نيمه تعطيل بود و ظرف يك روز متوجه اين اتفاق شديم. دو چك را از طريق دو شعبه بانكي يكي در شهركرد و ديگري بانك ملي شعبه فرودگاه اصفهان نقد كرده و پول را از حساب دانشگاه درآورده و به حساب شخصي خودشان انتقال داده بودند. در اين حادثه رد دو نفر را پيدا كرديم كه يكي راننده دانشگاه بود و اين كار به اسم او انجام شده بود و ديگري هم يك فرد ناشناس در شهركرد بود."
وي اضافه كرد: "احتمال مي‌داديم فردي در امور مالي به راننده خبر داده كه ظرف اين يكي دو روز پول به حساب دانشگاه آمده است. بلافاصله اين جريان توسط نيروهاي امنيتي پيگيري شد. قرار شد مساله مسكوت بماند و آنها خواستار شدند، بدون سر و صدا موضوع پيگيري شود، چون اگر افراد مطلع مي‌شدند، موضوع پيچيده‌تر مي‌شد و خطر از دست دادن مبلغ وجود داشت و بهتر بود مساله به صورت مديريتي و امنيتي رفع شود."
رییس دانشگاه هنر اصفهان در حالی راننده دانشگاه را عامل اختلاس معرفی کرده است، که نحوه دسترسی وی به برگه های مالی دانشگاه، مهر و امضای مسئولین مالی دانشگاه را بیان نکرده است.
پرونده اختلاس مالی در دانشگاه هنر اصفهان در حالی خبری شده است که در روزهای گذشته اختلاس بزرگ ٣ هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات خبرساز شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر