۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه

محرومیت دائم مجید توکلی از تحصیل با رای قاضی صلواتی

خبرگزاری هرانا - شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، حکم محرومیت دائمی مجید توکلی از تحصیل را ابلاغ نمود. این حکم بر اساس درخواست وزارت علوم در سال ۱۳۸۸ صادر شده است.
به گزارش دانشجونیوز، بر اساس حکم جدیدی که به تازگی بر روی پرونده مجید توکلی در زندان افزوده شده، وی از حق تحصیل در زندان محروم شده است و در صورت آزادی نیز حق تحصیل در هیچ یک از دانشگاه های کشور را نخواهد داشت.

این حکم بر اساس درخواست وزارت علوم از ریاست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، قاضی صلواتی، در زمان رسیدگی به پرونده اتهامات وی، در آخرین مورد بازداشت وی در ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۸۸ صادر شده است.

اولین ملاقات مجید توکلی پس از چهار ماه

روز پنج شنبه هفته گذشته، مجید توکلی پس از مدت نزدیک به ۴ ماه موفق شد تا با برادرش، علی توکلی، در زندان دیدار کند. وی علاوه بر زمان معمول ۲۰ دقیقه ای برای ملاقات، تنها پنج دقیقه فرصت اضافی یافت تا پس از ماه ها با برادر خود ملاقات کند. آخرین ملاقات وی با اعضای خانواده در سوم خرداد ماه سال جاری انجام شده بود.

از بهمن ماه سال گذشته و پس از انتقال زندانیان سیاسی به بندی جداگانه در زندان رجایی شهر کرج، تمامی تماس های تلفنی این زندانیان با بیرون از زندان قطع شده است. مجید توکلی حتی در ایام عید نوروز نیز با مخالفت مسئولین اجازه تماس تلفنی با اعضای خانواده خود را نیافت. مادر مجید توکلی که بارها با تماس با مسئولان دادستانی و زندان سعی در اطلاع یافتن از وضعیت پسرش نموده، هر بار با جواب منفی مسئولان مواجه شده است. مادر مجید توکلی به علت بیماری قادر به مسافرت نبوده و از زمان بازداشت پسرش در ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ موفق به دیدار وی نشده است.

تاکید بر پیام سال گذشته در آستانه بازگشایی دانشگاه ها

مجید توکلی، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه های کشور، بر اهمیت موارد یاد شده در بیانیه مهر ماه سال گذشته به مناسبت شروع سال تحصیلی در دانشگاه ها تاکید کرده است.

در بخشی از پیام سال گذشته وی آمده است: "چنين است که ‌اميد مردم به دانشگاه است و گويا مردم از دانشجويان پيمانی گرفته اند. آن‌ها پيمان گرفته اند که آزادی بايد زنده بماند، شادی ميهمان هر خانه شود، خشونت چنان رسوا شود که اجازه‌ی حضور و بروز نيابد، زنجير‌های عقايد و بيان و انديشه‌ها پاره شود، دوستی و همدلی افزون گردد، به جای برتری جويی‌ها، روا داری و احترام به همديگر نشانده شود و آزادی و عدالت، دموکراسی و رفاه و حقوق بشر و زيست اخلاقی و انسانی و همه با هم محقق گردد. مردم پيمانی سخت گرفته اند و کاری سخت پيش رو داريد.‌اما می‌دانم که با همت تان پيروز می‌شويد و احترام مردم را بر می‌انگيزيد. آن گاه اگر استبداد همه‌ی توان اش را به خشونت و سرکوب تبديل کند، باز شکست خواهد خورد"...

"مهر ماه فرارسيد و سالی سخت پيش رو است. اگر با در کنار هم بودن و اتحاد بر محور مردم و با تکيه به داشته‌ها و توسل به تجربيات گذشته پيمانی بسته شود که همبستگی را معنا بخشيد، ايستادگی را معنا بخشيد و برای آزادی و عليه استبداد ايستاد؛ فردايی روشن خواهيم داشت. می‌دانم باز حماسه‌ای در راه است. می‌دانم که‌اميد مردم به سرانجام خواهد رسيد. می‌دانم در جشن آزادی و سرور پيروزی در کنار هم خواهيم بود و مهر را با مهربانی شروع خواهيم کرد."

پیام تشکر مجید توکلی از مهدی کروبی و همسرش


مجید توکلی در ملاقات با برادرش همچنین مراتب تشکر و قدردانی خود را از مهدی کروبی و خانواده اش به دلیل ارسال پیام تبریک تولد به وی از درون حصر خانگی اعلام کرد. وی همچنین از خبرنگاران رسانه هایی که به درخواست وی و برای آرامش خانواده از مصاحبه و پیگیری تلفنی وضعیت وی خودداری کرده بودند، تشکر نمود. مجید توکلی از همه دانشجویان و مردم ایران نیز به دلیل حمایت هایی که در تمام ماه های بازداشت وی صورت گرفته، قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران)، در ١٦ آذر سال ١٣٨٨برای سومین بار بازداشت شد.

مجید توکلی، عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از درب دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی بازداشت شد. وی در دی ماه همان سال به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام"، "تبلیغ علیه نظام"، "توهین به رهبری" و "توهین به ریاست جمهوری" در شعبه ١٥دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. او هم چنین در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.

مجید توکلی پیش از این نیز دو بار بازداشت شده است. وی بار نخست در اردیبهشت سال ٨٦، در ماجرای جعل نشریات دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیش از ۱۵ ماه را در زندان گذراند. او هم چنین در بهمن ماه سال ٨٧، در مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان، در مقابل حسینیه ارشاد مجددا بازداشت شد و ١۱۵روز را در سلول انفرادی گذراند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر