۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

اسامی دانشجویان بازداشت شده‌ی دانشگاه هنر

چکیده :این دانشجویان پس از آنکه صبح روز چهارشنبه نیروهای لباس شخصی و بسیجی به جمع دانشجویان در داخل دانشگاه هنر حمله ور شدند، دستگیر...


سایت دانشجو نیوز، اسامی برخی از دانشجویانی را که در حمله دیروز لباس شخصی ها به دانشگاه هنز، بازداشت شده اند، منتشر و خاطرنشان کرده که به گفته شاهدان عینی، تعداد دانشجویان بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی، بیش از این تعداد است و هنوز هویت بقیه آنها مشخص نیست:
مهنوش نراقی: دانشگاه هنر
حمید حسینی:هنر
فتانه رهقی:هنر
فراز سرابی:هنر
عنایت صحرایی:هنر
علی صدیقی:هنر
مهرداد میرزایی:هنر
محمد طیب طاهری:هنر
فراز فشارکی:هنر
حسن فتحی زاده:هنر
وحید نصرتی:هنر
عباس صالحی :هنر
عبدالله رنجبر :هنر
امیر بی نظیر:هنر
کوروش خان محمدی:دانشگاه تهران
سپهر صاحبان:خواجه نصیر

این دانشجویان پس از آنکه صبح روز چهارشنبه نیروهای لباس شخصی و بسیجی به جمع دانشجویان در داخل دانشگاه هنر حمله ور شدند، از سوی آنها دستگیر شدند.
دانشجویان دانشگاه هنر تهران برای تشییع شهید صانع ژاله که روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه هدف گلوله مستقیم نیروهای امنیتی قرار گرفت، تجمع کرده بودند اما دانشگاه تحت محاصره نیروهای حکومتی و بسیج قرار گرفت. این نیروهای سعی داشتند با قرار دادن عکس های جعلی و خود ساخته شهید صانع ژاله اثبات کنند که وی بسیجی و حامی دولت بوده است.
همچنین نیروهای امنیتی و گارد ویژه نیز هماهنگ با لباس شخصی ها دانشجویان این دانشگاه را به محاصره در آورده و شعارهایی تحریک آمیز بر علیه مهدی کروبی و میرحسین موسوی سردادند. دانشجویان معترض غیرهمسو با حکومت با بی توجهی به نیروهای لباس شخصی و غیردانشجو و ایستادن در مقابل تالار فارابی این دانشگاه شروع به تحصن اعتراضی کردند که این تجمع با هجوم نیروهای دولتی مواجه شد.
در نهایت هم نیروهای امنیتی به دانشگاه هنر حمله کرده و اقدام به بازداشت تعداد زیادی از دانشجویان کردند.
صانع ژاله، دانشجوی کرد اهل تسنن، در جریان تظاهرات اعتراضی ۲۵ بهمن مورد هدف گلوله مستقیم نیروهای امنیتی قرار گرفت و جان سپرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر