۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

سعید ملک ‌پور برنامه‌نویس سایت‌های اینترنتی در آستانه اعدام

گاردین : سعید ملک ‌پور برنامه‌نویس سایت‌های اینترنتی در آستانه اعدام 



گاردین
: سعید ملک پور، ۳۵ ساله و برنامه‌نویس سایت های اینترنتی، به اتهام ایجاد و ترویج سایت های پورن -که خانواده اش معتقدند واهی و ساختگی است- در آستانه اعدام قرار دارد.

 خانواده او میگوید که حکم اعدام او با استناد به اعتراف‌های به دست آمده از وی پس از شکنجه های شدید صادر شده است. سعید ملک پور، دارای مجوز اقامت دائم کانادا در اکتبر ۲۰۰۸ و پس از ورود به ایران در تهران دستگیر شد و تاکنون در زندان به سر برده است. اتهامات او شامل طراحی و مدیریت سایت های پورن و سکسی، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات اسلامی و تشویش اذهان عمومی میباشد. فاطمه افتخاری، همسر او در مصاحبه ای میگوید که سعید از حکم اعدام صادر شده باخبر شده است و هم اکنون در سلول انفرادی به سر میبرد تا اینکه در صورت تایید حکم توسط دادگاه عالی جمهوری اسلامی، حکم اعدام بر روی او صورت بگیرد. خانم افتخاری میگوید همسرش نرم افزاری برآی آپلود تصویر بر روی اینترنت طراحی کرده و فروخته است که بدون اجازه او برای ایجاد یک سایت پورن مورد استفاده قرار گرفته است.
 گروه های حقوق بشری نسبت به افزایش بسیار شدید تعداد اعدام هایی که اخیرا توسط جمهوری اسلامی اجرا میشود، هشدار داده اند. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گزارش میدهد که در بازه ۴۰ روزه ۲۰ دسامبر ۲۰۱۰ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۱، ۱۲۱ نفر در ایران اعدام شده اند. گزارش اخیر صادر شده از سوی این کمپین نشان میدهد که از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط هر ۸ ساعت، یک نفر توسط جمهوری اسلامی اعدام شده است. هفته گذشته عباس جفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته بود که ۲ نفر به جرم ایجاد سایت های پورن به اعدام محکوم شده اند. وی نامی از این دو نفر نبرده بود. سعید ملک‌پور در بیش از ۲ سال گذشته در زندان مخوف اوین در تهران نگهداری شده است. او توسط لباس شخصی ها دستگیر و ابتدا برای مدت ۱ سال در سلول انفرادی نگهداری شد، بدون اینکه به وکیل دسترسی داشته باشد. ۱ سال پس از دستگیری، سعید ملک پور مجبور به اعتراف در مقابل دوربین تلویزیون شد و اعترافات او در تلویزیون دولتی ایران پخش شد. او بعدا در نامه ای که از داخل زندان به بیرون فرستاد منکر اعتراف های خود شده و گفته بود که تحت شکنجه های شدید جسمی و روانی مجبور به گفتن آن حرفها شده بوده است. سازمان عفو بین الملل نسبت به اعدام سعید ملک پور ابراز نگرانی عمیق کرده و گفته است که دادگاه او عادلانه نبوده و گزارش هایی مبنی بر اعتراف در نتیجه شکنجه وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر