۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

وضعیت وخیم جسمانی مادر صانع ژاله در پی شهادت یک فرزند و بازداشت فرزند دیگرش

وضعیت وخیم جسمانی مادر صانع ژاله در پی شهادت یک فرزند و بازداشت فرزند دیگرش
 جرس: بعد از آنکه قانع ژاله، برادر شهید صانع ژاله، بدلیل افشای فشارهای نهادهای امنیتی و همچنین نقش سردار زین الدین انصاریان در جعل کارت و اعلام بسیجی بودن شهید صانع بازداشت شد، منابع خبری از فشارهای امنیتی شدید و کنترل خانوادۀ صانع خبر داده و وضعیت این خانواده را وخیم اعلام کرده اند.


گفتنی است شامگاه چهارشنبه ٢٧ بهمن ماه، ساعاتی پس از آنکه قانع ژاله، برادرِ صانع، شهید جنبش سبز، در گفتگو با رسانه های بین المللی، ماجرای کارت بسیج و هویت جعلیِ ساخته شده برای برادرش را افشا کرد، ماموران امنیتی وی را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

 
بر اساس اظهارات وی و شواهد، زین الدین انصاریان، که پسر خاله شهید صانع ژاله می باشد، پس از به شهادت رسیدن این شهید در اعتراضات مردمی روز ٢۵ بهمن تهران، به دروغ اعلام کرده بود که وی بسیجی بوده است.
 
به گزارش منابع خبری جرس، ماموران امنیتی از شامگاه چهارشنبه و بعد از بازداشت قانع، در منزل این خانواده در شهرستان پاوه مستقر شده اند و به اعمال فشار بر این خانواده برای سکوت و عدم مصاحبه با خبرنگاران می پردازند.
 
همچنین همسر و خواهر سردار زین الدین انصاریان نیز، در منزل این خانواده (ژاله)، حاضر شده اند و تلفن های منزل این شهید را در اختیار گرفته اند و تلفن های خبرنگاران را جواب می دهند.
 
این منبع خبری همچنین خاطرنشان کرد " در پی شهادت صانع ژاله توسط لباس شخصی های حکومتی و بازداشت قانع ژاله برادر وی توسط عوامل سپاه، حال مادر این خانواده به شدت وخیم می باشد."
 
گفتنی است با گذشت دو روز از شهادت صانع ژاله، دانشجوی سبز دانشگاه هنر در جریان حوادث ٢۵ بهمن ماه تهران و بعد از آنکه رسانه ها و نهادهای حکومتی، با ترفندی خاص او را بسیجی قلمداد کرده و شلیک گلوله به وی را نیز کار گروههای مخالف نظام ذکر نمودند، برادر این دانشجوی شهید، ماجرای کارت بسیج وی را افشا کرد و آنرا جعلی خواند. قانع ژاله در گفتگو با صدای آمریکا، با انكار بسیجی بودن برادر خود، گفت که پسر خاله شان كه یك مامور شناخته شده اطلاعات می باشد، صبح زود سه شنبه ٢۶ بهمن ماه، به خانه آنها می آید و درخواست عکس صانع را می کند و خانواده اش که هنوز از شهادت پسرشان خبر نداشته اند، به رسم فامیلی و بدون شک، عکس را به وی می دهند، تا اینکه عصر همان روز، همان تصویر صانع بر روی کارت بسیج در سایتهای وابسته به حکومت منتشر می شود . وی همچنین گفت که از سوی وزارت اطلاعات و سپاه مورد تهدید قرار گرفته است که در صورت درج خبری مبنی بر بسیجی نبودن صانع، او و برادرش دستگیر و اعدام می شوند.

 در همین حال خبرگزاری فارس گزارش داد که پیمان ژاله، برادر صانع ژاله، خبر مصاحبه اعضای خانواده با رسانه های خارجی را تکذیب کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر