۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

بازداشت دکتر علی‌ اکبر علیزاد و دست‌کم هفت دانشجوی دانشگاه هنر در جریان تشییع پیکر صانع ژاله

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا در پی حمله امروز نیرو‌های امنیتی و نیروی شبه نظامی بسیج به دانشگاه هنر یکی از اساتید این دانشگاه و دست‌کم هفت دانشجو بازداشت شده‌اند.
دکتر علی اکبر علیزاد، مدیر گروه سینمای دانشگاه هنر ساعتی پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. فتانه رهقی (دانشجوی تئاتر)، فراز سرابی، عنایت صحرایی، علی صدیقی، مهرداد میرزایی، محمد طیب طاهر (دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر) و فراز فشارکی هفت دانشجوی این دانشگاه نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر،پیکر صانع ژاله، دانشجوی جان باخته در جریان اعتراضات مردمی صبح امروز توسط ماموران دولتی و اعضای تشکل شبه نظامی بسیج از دانشگاه هنر تا دانشگاه تهران تشییع شد. وی که در جریان تظاهرات ۲۵ بهمن ماه به ضرب گلوله‌ی نیروی انتظامی جان باخت متولد ۱۳۶۳ شهرستان پاوه و ورودی نیمه‌ی دوم بهمن سال ۸۷ دانشگاه هنر، رشته‌ی نمایش بود و در ترم جدید، وی پس از انتخاب گرایش، ادبیات نمایشی می‌خواند.
تشییع پیکر این دانشجو در حالی انجام پذیرفت که حضور پرشمار نیروهای امنیتی و یگان ویژه در مسیر تشییع کاملاً مشهود بود. نیز اعضای تشکل شبه نظامی بسیج با حضور در دانشگاه هنر اقدام به سر دادن شعارهای تحریک و توهین‌آمیز نمودند که با اعتراض دانشجویان مواجه شد. پس از آن اعضای بسیج با باتوم و شوک الکتریکی به دانشجویان حمله کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر