۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

محاکمه مادران پارک لاله ( عزادار ) و فعال دانشجویی توسط محمد مقیسه ای

محاکمه مادران پارک لاله ( عزادار ) و فعال دانشجویی توسط محمد مقیسه ای
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"محاکمۀ تعدادی از حامیان مادران پارک لاله (عزادار) و فعال دانشجویی نادر احسنی در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای برگزار شد. 
روز شنبه 23 بهمن ماه حوالی ساعت 09:30 دادگاه تعدادی از حامیان مادران پارک لاله (عزادار)  دکتر لیلا سیف الهی ،خانم ژیلا کرم زاده مکوندی ، خانم الهام احسنی ، فاطمه رستگاری نسب و همچنین فعال دانشجویی نادر احسنی در شعبۀ 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای از اعضای هیئت قتل عام زندانیان سیاسی سال67 تشکیل و مورد محاکمه قرار گرفتند.
محمد مقیسه ای خطاب به حامیان مادران پارک لاله گفت: چرا بعد از آزادی از زندان همچنان در جلسات مادران عزادار شرکت می کنید. مادران عزادار خطاب به او گفتند : که ما خواسته هایی داریم از جمله این خواسته ها  آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی است ما به آن اعتقاد داریم و خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم .
محمد مقیسه خطاب به آنها گفت آیا از کارهای خود ( شرکت در تجمعات مادران عزادار در پارک لاله ) پشیمان هستید ؟ مادران عزادار هم در جواب گفتند ما جرمی مرتکب نشده ایم وکار اشتباهی نکردیم ازنظر ما شرکت در تجمعات جرم محسوب نمی شود ما دنبال خواسته های خود بودیم .که مقیسه ای به آنها گفت از نظر شما جرم نیست از نظر ما جرم محسوب می شود .مادران مجددا تاکید کردند که ما پشیمان نیستیم که مقیسه ای گفت:" باش تا صبح دولتت بدمد .و مادران قسمت دوم شعر را خواندند ودر ادامه گفتند زندان هم خود تجربه ایست که مقیسه ای معروف به ناصریان در جواب گفت اعدام هم برای خود تجربه ایست". جلسه دادگاه بیشتر شبیه بازجویی بود تا محاکمه .
 لازم به یادآوری است خانم الهام احسنی و فاطمه رستگاری نسب از شرکت در جلسه دادگاه خودداری کردند .از نظر الهام احسنی دادگاهی که نه متهم و نه وکیل حق دفاع ندارند ، دادگاهی که در آن قاضی مغرضانه برخورد می کند  ،  ناعادلانه  محکوم و حکم صادر می کند ، دادگاهی که حق را ضایع  می کند  هیچ گونه مشروعیت قانونی ندارد و به هیچ عنوان در دادگاه حاضر نخواهد شد محمد مقیسه ای خطاب به وکیل او گفت: خانم احسنی باید ظرف مدت 3 روز آینده در دادگاه حاضر شود در غیر اینصورت محاکمه و غیابا محکوم خواهد شد.
محمد مقیسه ای در پایان دادگاه به مادران گفت 3 اسفندماه برای ابلاغ حکم صادره شخصا به شعبه 28 دادگاه انقلاب مراجعه کنند. 
امروز همچنین دادگاه فعال دانشجویی نادر احسنی در حالی برگزار شد که 5 روز قبل محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی یکساله وی به پایان رسیده بود. سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پرونده جدیدی علیه وی گشوده شد و امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر