۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

كشتار جوانان اهل سنت در بلوچستان ایران

سنی نیوز: به گزارش منابع خاص سنی نیوز از بلوچستان، دو جوان بیگناه بلوچ که سوار بر خودرو تويوتا بوده اند، در دو راهي پارود - سرباز در بلوچستان بعد از عبور از ايست بازرسي توسط نيروهاي سپاه پاسداران رژيم جنايتكار صفوى به رگبار بسته ميشوند.

در همين حالت يک جوان به نام امان اربابي فرزند جان محمد در صحنه جنايت بر اثر تيراندازي سپاهيان کشته ميشود و جوان ديگري به نام رشيد که راننده خودرو بوده است زخمي می گردد و هم اکنون در حالت زخمي در بازداشتگاه نيروهاي سپاه رژيم به سر ميبرد.
لازم به ذکر است رژيم براي دادن جنازه جوان کشته شده از خانوده اش يک ميليون تومان جريمه نقدي درخواست نموده و خانواده جوان کشته شده که فقير بودند، با مشکلات فراوان جريمه را تهيه ميکنند و بعد از پرداخت يک ميليون تومان جريمه به رژيم جنازه فرزندانشان را تحويل ميگيرند.
از سوي دیگر بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک جوان بلوچ به نام «حسن محمد حاجی» در شهرستان جاسک توسط نیروهای انتظامی در مقابل منزلش توسط ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی به قتل رسید.
پیش‌تر دادستان زاهدان از قتل یک جوان بلوچ به اتهام شرارت خبر داده بود، اما تا کنون نیروهای اطلاعاتی و امنیتی علت تیر اندازی به سمت این جوان را اعلام نکرده‌اند.
لازم به ذکر است به گفته منابع خبری ستوان مصطفی حاتمیان شیرازی یکی از آمرین قتل سه جوان بلوچ در ماه رمضان در این منطقه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر