۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

خشم دانشجویان دانشگاه هنر از دروغ پراکنی های رسانه های حکومتی درباره دانشجوی جانباحته 25 بهمن


جرس، مسیح علی نژاد : "عوامل فتنه‌گر و گروهك مزدور و تروريستي منافقين روز گذشته (دوشنبه) با برپايي تجمعات غيرقانوني و راه‌اندازي اغتشاشات خياباني در برخي معابر تهران به ‌سوي رهگذران آتش گشودند كه در جريان اين تيراندازي يكي از دانشجويان دان، شگاه هنر تهران به شهادت رسيد.

گفتنی است،  خبرگزاری‌ های حکومتی ابتدا فرد کشته شده در رهپیمایی اعتراضی ۲۵ بهمن را شهید شده به دست  « جریان فتنه» معرفی کردند اما پس از احراز هویت آقای ژاله در برخی از سایت های هوادار حکومت ایران دیگر از لفط شهید استفاده نمی‌ شود و وی را یکی از کشته شدگانی که مورد هدف «منافقین» قرار گرفته است معرفی می کنند.  رسانه های حامی دولت ایران در یک سال گذشته نیز با انتشار اخبار متعدد، کشته شدن معترضان در راهپیمایی های اعتراضی را به «منافقین» و «عوامل بیگانه»   نسبت داده اند.

" این خبری است که خبرگزاری فارس با انتشار آن  پس از راهپیمایی اعتراضی مردم ایران،  شلیک تیر مستقیم به مردم در روز ۲۵ بهمن در تهران را تائید کرده و در عین حال  نوشته است:  صانع ژاله متولد سال 63 از هموطنان كرد زبان اهل پاوه و دانشجوي رشته نمايش دانشگاه هنر تهران بود که روز دوشنبه توسط يكي از گروه‌هاي تروريستي منافقين در خيابان امير اكرم تهران با تير مستقيم مورد هدف قرار گرفت كه پس از اعزام به بيمارستان به شهادت رسيد.
 پس از شناسایی صانع ژاله و اعلام نام وی به عنوان دانشجوی دانشگاه هنر تهران، جرس به سراغ برخی از دانشجویان این دانشگاه رفته است تا جزییات مربوط به این حادثه را از آنان جویا شود.
 یکی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران که خواست نام او فاش نشود به جرس گفت: فضای دانشگاه هنر بسیار ملتهب است و اخباری که خبرگزاری های حکومتی منتشر کرده اند،  دانشجویان را به شدت آزرده خاطر کرده است. تا آنجا که حتی پس از انتشار کارت عضویت بسیج آقای ژاله در خبرگزاری فارس، یک نوع نزاع و درگیری لفظی در دانشگاه  به وجود آمده است و خیلی ها از هم می پرسند آیا واقعا این دانشجو به عنوان بسیج در راهپیمایی شرکت کرده بود؟.
 وی گفت تا آنجایی که من ایشان را از نزدیک می شناسم و دوستان و هم اتاقی های او در خوابگاه دانشجویی گواهی می دهند، آقای صانع ژاله یکی از هم وطنان کرد زبان نجیب این دانشگاه بود که اگر چه فعالیت سیاسی نداشت اما پس از انتخابات او هم مثل بسیاری از دانشجویان سبز بود  و در راهپیمایی های اعتراضی هجده تیر، شانزده آذر و روز عاشورا  خودم شاهد بوده ام که با نشان سبز شرکت کرده بود و حتی بارها تاکید می کرد که دفاع از موسوی و کروبی  به  کردها این امکان را می دهد که به حداقلی از خواسته های خودشان برسند.
 وی حتی به نام یکی از هم اتاقی های این دانشجویی که در راهپیمایی ۲۵ بهمن مورد هدف گلوله قرار گرفت اشاره می کند و یاد آور می شود: صانع ژاله به همراه این هم اتاقی خود سال گذشته در راهپیمایی روز عاشورا شرکت کرده بود که متاسفانه دوست او بازداشت و به مدت سه ماه در اوین به سر برد و چند تن دیگر از هم دانشگاهی های او در راهپیمایی هجده تیر دستگیر شده بودند که او همیشه از انتقال بچه های دانشگاه هنر به کهریزک ناراحت بود و می گفت چرا ما نمی توانیم هیچ کاری برایشان انجام دهیم.
 یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه هنر می گوید: امروز در دانشگاه برخی از همکلاسی های صانع نمی توانستند باور کنند که دیروز آنها را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار داده اند  و امروز برای یکی از دوستان شان که در راهپیمایی شرکت کرده و کشته شده  دل می سوزانند. آنها واقعا مرده ما را می خواهند و زنده ی ما برای آنها هیچ ارزشی انگار ندارد. چون اعتراض می کنیم  .
 جرس به سراغ یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه هنر تهران رفته است که از قضا نام این دانشجو در فهرست دستگیر شدگان پس از انتخابات قید شده است. این لیست  مربوط به بازداشت شدگان راهپیمایی هجده تیر سال گذشته است که از روی سخنان یکی از مامورین زندان اوین  وقتی که  نام های بازداشت شدگان را اعلام می کرد تنظیم شده و در اختیاررسانه ها قرار گرفته بود. هاتف سلطانی یکی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران و از جمله  این بازداشت شدگان بود که روز 18 تیر ماه  ۸۸ به همراه شمار زیادی از دانشجویان  بازداشت و به کمپ کهریزک منتقل شده بودند.
 هاتف سلطانی ضمن تایید بازداشت خود در جریان راهپیمایی اعتراضی هجده تیر سال ۸۸به  جرس می گوید:  من پس از آزادی از زندان، ایران را ترک کردم، روزهای سختی بود با امیر جوادی فر، محمد کامرانی و محسن روح الامینی در یک کمپ بودم که آنها شهید شدند ولی  من هم پس از آزادی در ایران نماندم  و دیشب مثل خیلی از ایرانیان دور از کشور خبرها را از طریق فیسبوک و اینترنت پیگیری می کردم.  وقتی خبر کشته شدن هم دانشگاهی خودم را از بچه های دانشگاه هنر شنیدم ، شوکه شدم و اصلا نمی دانم چه باید بگویم. خصوصا خیلی دردناک است وقتی شما کسی را می شناسی اما می بینی  در خبرگزاری های دولتی هویت اصلی او انکار می شود و با انتشار یک کارت بسیج که معلوم است از پرونده دانشگاهی او بیرون کشیده اند، در صدد هستند تا حتی میان بچه های خود دانشگاه هم اختلاف بیاندازند.

وی با بیان اینکه صانع ژاله به هیچ وجه سیاسی نبود اشاره می کند، برخی از بچه های کرد معمولا سعی می کنند خیلی وارد مباحثه های سیاسی در دانشگاه نشوند، صانع آدم ساکت و آرامی بود اما پس از انتخابات در راهپیمایی های اعتراضی بسیاری شرکت کرد و حتی یکی از هم اتاقی های او وقتی در راهپیمایی عاشورا دستگیر شده بود بچه هامی دیدند که او چقدر متاثر بود.

 وی در مورد محل زندگی او می گوید:  ایشان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه هنر تهران واقع در خیابان شهید بالاور ساکن بودند و دوستان نزدیک او در ایران می گویند او هم دیروز به همراه دانشجویان دیگر برای شرکت در راهپیمایی رفته بود.
 آقای سلطانی در مورد خبر خبرگزاری فارس و انتشار کارت عضویت بسیج صانع ژاله می گوید: خبرگزاری های حامی دولت که عادت دارند به این کار.  اما با اطمینان می گویم باید این گزینه که او عضو بسیج بوده است را کاملا خط زد چون نه تنها من بلکه بسیاری از دوستان نزدیک صانع در  سبز بودن او هیچ شکی ندارند. خبرگزاری فارس کاری کرده است که امروز یکی از بچه های دانشگاه از من می پرسید؛ صانع از ما بود یا از آنها؟ این  واقعا «اعصاب خرد کن» است که می روند از پرونده یک دانشجو کارت بسیج پیدا می کنند تا ذهن همه را منحرف کنند.
 وی در توضیح این نکته اضافه می کند:  به خیلی از دانشجویان در دانشگاه های تهران خصوصا وقتی از شهرستان می آیند از همان روزهای نخست یک فرمی را می دهند که در آن به بخشی از امکانات نظیر رفتن به اردوهای دانشجویی اشاره می شود و برخی از دانشجویان هم آن فرم را امضا می کنند و بعد با همان کارت بسیج از امکانات دانشگاه بهره مند می شوند. اگر این کارت به معنی بسیجی بودن صانع محسوب می شود من  او را بسیجی سبز دانشگاه می دانم.
 وی در پایان گفت:  خبر خبرگزاری فارس را در مورد هم دانشگاهی خودم که می خوانم انگار یک بیانیه نوشته اند  و اصلا شباهتی به خبررسانی ندارد در حالی که باید بدانند  در همین دانشگاه خیلی ها همکلاسی های خود را بهتر از آنها می شناسند و در مورد اینگونه خبرها قضاوت خواهند کرد.
  خبرگزاری فارس با بیان اینکه «تجمع غيرقانوني فتنه‌گران، عناصر منافقين، سلطنت‌طلبان و اراذل و اوباش در برخي خيابان‌هاي شهر تهران موجب بروز اغتشاشاتي شد كه با حضور به‌هنگام مردم، فتنه‌گران و ديگر عوامل مزدور مجبور به ترك صحنه شدند» به نقل از  هادي قاسمي مسئول روابط عمومي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشورمی نویسد:  مراسم تشييع پيكر شهيد صانع ژاله دانشجوي دانشگاه هنر تهران كه روز گذشته در اغتشاشات خياباني مورد هدف تير مستقيم گروهك تروريستي منافقين قرار گرفت، ساعت 9:30 فردا (چهارشنبه) از مقابل دانشگاه هنر تهران، چهار راه وليعصر (عج) به سمت دانشگاه تهران برگزار مي‌شود. .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر