۱۳۹۰ مهر ۱۹, سه‌شنبه

بیانیه دانشجویان لیبرال دانشگاه های ایران: محکومیت اجرای حکم شلاق فعالان و درخواست کوشش برای تغییر از سوی مخالفان

دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت اجرای حکم شلاق ۳ تن از فعالان سیاسی، از «به راه راست برگشتن حکومت» اظهار ناامیدی کرده و از «مخالفین وضع موجود» خواسته اند تا «به جای مخالفت کینه‌توزانه با یکدیگر، با وضع موجود مخالفت کرده در تغییر آن بکوشند.»
به گزارش دانشجونیوز، بدنبال اجرای حکم شلاق پیمان عارف، از فعالان دانشجویی و روزنامه نگار، و همچنین سمیه توحیدلو و منصور فرجی، دو تن از زندانیان سیاسی سابق، بسیاری از گروه ها و فعالان سیاسی و حقوق بشر این اقدام حاکمیت ایران را محکوم کرده و انجمن دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران نیز با انتشار بیانیه ای از بهت و حیرت در برابر اجرای حکم شلاق ها خبر داده و نوشته است: «خبر اجرای حکم شلاق پیمان عارف و مشاهده تصاویر آن در ادامه اجرای حکم شلاق منصور فرجی و سمیه توحیدلو، ما را در بهت و حیرت فرو برده است. حیرت‌ ما، ماحصل ناامیدی‌مان از به راه راست بازگشتن حکومتی که از ابتدا بر بنیانی کژ تاسیس شد نیست بلکه حاصل ناامیدی از اصلاح شدن مخالفان حکومت است.»
متن بیانیه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته به شرح زیر است:
خبر اجرای حکم شلاق پیمان عارف و مشاهده تصاویر آن در ادامه اجرای حکم شلاق منصور فرجی و سمیه توحیدلو، ما را در بهت و حیرت فرو برده است. حیرت‌ ما، ماحصل ناامیدی‌مان از به راه راست بازگشتن حکومتی که از ابتدا بر بنیانی کژ تاسیس شد نیست بلکه حاصل ناامیدی از اصلاح شدن مخالفان حکومت است.
در اطراف و اکناف ما اوضاع ملت‌ها در حال سر و سامان گرفتن است و با وجود اینکه مخالفان حکومت‌های جائر اختلافات‌شان را حفظ می‌کنند اما برای رسیدن به آینده‌ای بهتر بر سر حداقل‌هایی به توافق می‌رسند؛ آیا این انتظار زیادی است که مخالفان حکومت کنونی ایران نیز بارقه‌ای از امید نشان مردمانی بدهند که ادعای نمایندگی‌شان را دارند و بر سر یکی دو اصل کلی با هم به توافق برسند و بر سر یک میز بنشینند؟
ما امید داریم به زودی در سرزمین‌مان شاهد آن باشیم که این روال وحشیانه پایان یابد و مسوولان و مجریان این اقدامات غیر انسانی در یک دادگاه صالحه محاکمه و محکوم شوند. ما باور داریم گام اول در این مسیر آن است که مخالفین وضع موجود به جای مخالفت کینه‌توزانه با یکدیگر، با وضع موجود مخالفت کرده در تغییر آن بکوشند.
به امید ایرانی آزاد برای همه ایرانیان
دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران
هجدهم مهرماه یک‌هزار سیصد و نود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر