۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

موج جدید احضار، بازجویی و ممنوع الورودی در دانشگاه مازندران

آخرین گزارش ها از دانشگاه مازندران حاکی از آن است که پس از تجمع هفته گذشته دانشجویان در دانشگاه مازندران، فشارها بر فعالین این دانشگاه تشدید یافته است.

به گزارش دانشجونیوز، بدنبال برگزاری تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه مازندران که با استقبال چندصد نفر از دانشجویان مواجه شده و موجبات تعجب و عصبانیت بسیاری از مسئولین و عوامل امنیتی-اطلاعاتی را فراهم کرده چنانکه از هفته گذشته بسیاری از دانشجویان به دانشگاه ممنوع الورود شده اند.
بر اساس گزارشات پیشین دانشجونیوز، در هفته ی گذشته جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به مشکلات عدیده ی صنفی، نامه ای با بیش از هزار امضا را به شورای صنفی تقدیم نمودند اما پس از گذشت چند روز و بی پاسخ ماندن این اعتراض قانونی، در مقابل سلف مرکزی دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع که بیش از یک ساعت به طول انجامید با خواندن بیانیه توسط یکی از دانشجویان و تاکید بر پیگیری این مطالبات توسط "شورای مستقل دانشجویی" پایان یافت.
با وجود برخورد نه چندان تند حراست با دانشجویان در حین تجمع، از همان روز تجمع تهدیدها و احضارها به حراست مرکزی اغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد.در آخرین مورد برخی از دانشجویان نیز به دانشگاه ممنوع الورود شده اند.
گفته می شود نشریات وابسته به بسیج و «انجمن اسلامی مستقل» در شماره های مختلف با درج حروف اول نام و نام خانوادگی برخی فعالین این دانشگاه این اعتراض ها را «ادامه ی فتنه ی 88» در این دانشگاه نامیده و خواستار برخورد قاطع دستگاه های امنیتی با معترضین شده اند.
این نشریات دانشجویان "بسیجی" که از نیروهای نزدیک به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در دانشگاه به شمار می آیند، بدون ارائه ی سند و مدرک اتهامات متعددی از جمله «مزدبگیران صدای امریکا» و «عموامل بیگانه» و چندین اتهام دیگر را به دانشجویان معترض نسبت داده اند که مسئولین دانشگاه نه تنها برخوردی با آنان نداشته اند بلکه در موارد بسیاری از حمایت آنان و در راس آن مقامات امنیتی استان برخوردار بوده اند
در حالی نشریات بسیج این مطالب را علیه این تجمع منتشرکرده است که نام برخی از اعضای آن در بین امضا کنندگان نامه ی اعتراض آمیز هزاران تن از دانشجویان دانشگاه مازندران خطاب به مسئولین دیده می شود.
یکی از این دانشجویان معترض به دانشجونیوز گفت: «در هشت روز اخیر فضای دانشگاه بشدت امنیتی بوده است و حراست به دلایل مختلف با دانشجویان برخورد می کرده است ،با وجود این که مراتب قانونی این اعتراض صنفی طی شده اما مسولین دانشگاه و بسیج، پیوسته در حال اتهام زنی به دانشجویان هستند که مسلما مورد پذیرش دانشجویان نخواهد بود.»
وی همچنین می افزاید: «در ضمن چند نفر از دانشجویان این دانشگاه با معاون دانشجویی دیداری داشته و "قول های مساعدی" هم دریافت کرده اند که در صورت تحقق نیافتن این خواسته ها،دانشجویان معترض طبق بیانیه ای که در همان روز صادر شد از دیگر روش های اعتراضی استفاده خواهند کرد .


فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر