۱۳۹۰ مهر ۱۸, دوشنبه

پیمان عارف: حکم شلاق من به صورت غیر قانونی و وحشیانه اجرا شد

پیمان عارف، فعال دانشجویی پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق در مصاحبه‌ای با وب‌سایت جرس، اجرای این حکم را وحشیانه خوانده و گفته است او را به مانند کسانی که شرب خمر یا لواط می کنند شلاق زدند.
آقای عارف ظهر امروز با پایان دوره‌ی محکومیت یکساله خود از زندان آزاد شد اما قبل از آزادی، حکم ۷۴ ضربه شلاق وی به اتهام اهانت به محمود احمدی‌نژاد اجرا شد.
او در گفتگو با وب‌سایت جرس گفته است: «این حکم را نه تنها نمادین اجرا نکردند، ای کاش حداقل همان رای صادره خودشان را اجرا می کردند، یعنی ۷۴ ضربه شلاق تعزیری طبق ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی را اجرا می کردند یعنی شلاق را به صورت تعزیری می زدند. مشهور فقهای امامیه تاکید دارند میان تفاوت تازیانه شلاق تعزیری و تازیانه حدی. یعنی در تازیانه حدی نباید دست شلاق زننده بالا رود و یک کتاب باید زیر بغل شلاق زننده باشد برای اینکه کتاب قران نیفتد ولی آقایان به وحشیانه ترین و سبوعانه ترین شکل ممکن تازیانه زدند. یعنی به همان شکل که در شریعت برای شرب خمر و لواط پیش بینی شده است شلاق زدند.»
آقای عارف گفت که پیش از اجرای حکم دچار حمله قلبی شد: «من خواهان دستور قضایی شدم و در همان شرایط که حمله قلبی به من دست داد، شکایت کردم به آقای دولت آبادی و از همین جا از دولت آبادی می خواهم که دستور قضایی صادر کند اگر دادستان هستند که از نظر من نیستند.»
پیمان عارف در پایان تاکید کرد: «احمدی نژاد که هر بار به نیویورک می رود و می گوید ما آزادترین کشور دنیا را داریم اما مرا اینجا در کشور خودم ، به وحشیانه ترین شکل ممکن به جرم توهین به احمدی نژاد شلاق زده اند. من یک نامه سرگشاده به احمدی نژاد نوشتم و تنها یاد آوری کردم که چه بلایی سر دانشگاهها آمده است. نامه من موجود است که هیچ توهینی به احمدی نژاد نکرده ام تنها گفته ام که به ایشان هرگز سلام نخواهم کرد. همه تاکید من این است که هم صدور حکم من غیر قانونی بود و هم این حکم شلاق به صورت غیر قانونی و وحشیانه اجرا شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر