۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه

نامه احمدی نژاد به وزیر آموزش پرورش و موافقت با ايجاد دانشگاه های "تک‌جنسيتی"

یکی از روزنامه های ایران, خبر از نامه جدید احمدنژاد به وزیر آموزش و پرورش داده که در آن وی با «تشکيل دانشگاه ويژه فرهنگيان، به صورت ‌پرديس دختران و پسران موافقت کرده است.
به گزارش دانشجونیوز، بدنبال تداوم اجرایی شدن سیاست تک جنسیتی کردن دانشگاه و تفکیک کامل جنسیتی و جلوگیری از اختلاط بین پسران و دختران در دانشگاه ها و مراکز آموزشی در ایران، محمود احمدی نژاد اینبار طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش، ضمن موافقت با تک جنسیتی نمودن مراکز آموزشی، شيوه ايجاد آن را به صورت «‌پرديس دختران و پسران» اعلام کرده است.
علی‌رغم نامه چندی پيش احمدی‌نژاد به وزرای بهداشت و علوم مبنی بر مخالفت وی با تشکيل کلاس‌های تک‌جنسيتی، وی در نامه خود به وزيرآموزش و پرورش درباره تشکيل دانشگاه ويژه فرهنگيان، شيوه ايجاد آن را به صورت «‌پرديس دختران و پسران» اعلام کرده است.
"روزنامه خراسان" یکی از روزنامه های رسمی ایران این خبر را منتشر ساخته و این نامه احمدی نژاد را متفاوت با نامه قبلی وی به وزرای علوم و بهداشت مبنی بر مخالفت وی با تشکيل کلاس‌های تک‌جنسيتی، ارزیابی کرده است.
حاجی بابايی، وزیر آموزش و پرورش ایران چندی پیش گفته بود «هر استان به يک پرديس دانشگاهی ويژه فرهنگيان مجهز می‌شود.»
با شروع ترم تحصیلی جدید آموزشی، بسیاری از دانشگاه های ایران با تفکیک جنسیتی در ارائه دروس به دانشجویان، عملا مقدمات جدایی کامل دانشجویان دختر و پسر را در دانشگاه ها فراهم آورده اند.
گفته می شود در موارد بسیاری نیز این طرح با هزینه های اضافه و همچنین با ایجاد مشکلات جدیدتر برای دانشجویان و حتی اساتید و مسئولین همراه بوده است.
اجرای پی در پی این طرح ها در دانشگاه های سراسر ایران در حالی صورت می گیرد که بسیاری از مسوولان دانشگاهی این امر را انکار نموده و طرح کنندگان آن را «رسانه های بیگانه» و قلمداد کرده اند. وزیر علوم ایران چندی پیش در گفتگو با خبرنگاران دولتی به انکار اجرای این طرح پرداخته و گفته بود: «ما چیزی به عنوان تفکیک جنسیتی نداریم. این واژه به ما تعلق ندارد، این واژه برای آن طرف آب است. این واژه را استفاده می کنید و در زمین دشمن بازی می کنید.»
پیشتر کامران دانشجو، وزیر علوم ایران، مصوبه تاسیس دانشگاه های تک جنسیتی را «مصوبه شوری عالی انقلاب فرهنگی» دانسته بود.
وزیر علوم راه اندازی دانشگاه های تک جنسیتی را «یکی از راه کارهای اسلامی شدن دانشگاه ها»معرفی کرده و گفته بود: «پيش از انقلاب يك دانشگاه دخترانه به نام مدرسه عالي دختران فعاليت داشت كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تغيير نام داد و اكنون با عنوان دانشگاه الزهرا فعاليت مي‌كند. 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است و ما به غير از اين دانشگاه، دانشگاه دخترانه ديگري نداريم.»
بر اساس گزارشات پیشین دانشجونیوز تاکنون دهها دانشگاه دولتی و غیر دولتی مشمول طرح تفکیک و تک جنسیتی نمودن دانشگاه ها شده است.
دانشگاه های علامه طباطبایی، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه یزد، دانشگاه بین المللی قزوین، دانشگاه مازندران، دانشگاه مشهد و ..... تنها نمونه های کوچکی از اجرای این طرح را به نمایش گزارده اند.
کامران دانشجو، وزیر علوم دانشگاه های تک جنسیتی را «حق دانشجویان» ارزیابی کرده و تاکید کرده بود: «اكنون اولويت را به دانشگاه‌هاي تك جنيستي دخترانه و پسرانه داديم.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر