۱۳۹۰ مهر ۱۱, دوشنبه

احتمال بازداشت حامد شیرازی، فعال دانشجویی در شیراز

خبرگزاری هرانا - روز پنجشنبه ماموران امنیتی به منزل حامد شیرازی خبرنگار و فعال دانشجویی مراجعه و اقدام به تفتیش منزل این فعال دانشجویی کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا؛ ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی در مراجعه به منزل وی با ارائه حکم اقدام به تفتیش منزل حامد شیرازی نموده و برخی وسایل شخصی ایشان را نیز با خود برده‌اند.
بر اساس گزارش شاهدان عینی ماموران امنیتی پس از ورود به منزل این فعال دانشجویی و گذشت دو ساعت محل را ترک کرده‌اند.
خانواده حامد شیرازی که از فرزندشان بی‌خبر هستند روز شنبه با مراجعه به اطلاعات نیروی انتظامی‌ و بازداشتگاه پلاک۱۰۰ شیراز مربوط به وزارت اطلاعات با برخورد توهین آمیز ماموران اطلاعات مواجه شدند، ماموران وزارت اطلاعات در پاسخ به پیگیری‌های ایشان گفتند «بروید و اگر اینجا باشد خودمان به شما خبر می‌دهیم»
بنا بر گفته یک منبع آگاه تنها اطلاعی که از وضعیت وی به دست آمده است احضار وی از سوی حراست دانشگاه در روزهای اخیر بوده است.
این فعال دانشجویی پیش‌تر در تاریخ ۱۰ اسفند ۸۹ بازداشت و مدت یک ماه در انفرادی پلاک ۱۰۰ شیراز تحمل حبس نموده بود وی پس از گذراندن دوره بازداشت خود در پلاک ۱۰۰ به زندان نظام شیراز منتقل شد و در ‌‌نهایت با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.
پرونده وی هم اکنون در شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب شیراز در حال رسیدگی است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
  • ماده ۹۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانی محاکمه نشده باید اجازه داشته باشد بلافاصله خانواده خود را از بازداشت، مراحل محاکمه و از احوال خود مطلع کند. همچنین تمام امکانات مناسب برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان و نیز ملاقات حضوری، با نظارت و با در نظر گرفتن مقررات زندان و حفظ امنیت و نظم زندان، می بایست برای وی مهیا باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر