۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

محرومیت روزبه تهرانی از تحصیل در مقطع فوق لیسانس

خبرگزاری هرانا – روزبه تهرانی از فعالین بازداشتی وقایع پس از انتخابات پس از آزادی از زندان علاوه بر محرومیت شغلی به تازگی از حق تحصیل نیز محروم شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روزبه تهرانی، از زندانیان وقایع پس از انتخابات علی رغم آزادی مشروط و رفع برخی اتهامات واهی همچنان از محرومیت‌های اجتماعی پس از آزادی بی‌نسیب نمانده است.
وی که به همراه برادرش رامین تهرانی ۴۸ ساعت قبل از آغاز انتخابات جنجالی ۲۰۱۰ در ایران به اتهام محاربه و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود پس از تحمل یکسال حبس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مشمول آزادی مشروط شده و با قرار وثیقه آزاد شد.
نامبرده که پس از آزادی از زندان از محل کار خود در حوزه هنری سازمان تبلیغات اخراج شده بود اخیرا نیز در یک اقدام غیرقانونی دیگر علی رغم کسب رتبه بیستم در مقطع ورودی فوق لیسانس دانشگاه آزاد از حق تحصیل محروم شده است.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
  • بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
  • بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
  • ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر