۱۳۹۰ مهر ۱۸, دوشنبه

تجمع چندین باره دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی؛ اینبار در اعتراض به کیفیت بد غذا

جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به کیفیت بد غذای دانشگاه، روز گذشته در مقابل سلف‌سرویس این دانشگاه تجمع کرده اند.
به گزارش دانشجونیوز، در ادامه تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه کردستان، دانشگاه شهر کرد، دانشگاه یزد، فردوسی مشهد و برخی دانشگاه های دیگر، دیروز دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز میزبان اعتراض گسترده دانشجویان دختر بوده که وضعیت بد غذایی این دانشگاه معترض بوده و خواستار بهبود کیفیت غذایی شده اند.
خبرگزاری حکومتی "فارس" نیز که همواره اخبار اعتراضات دانشجویان را سانسور کرده و تنها به پوشش اخبار دانشجویان طرفدار حکومت ایران می پردازد نیز به صورت کوتاه به این تجمع دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی اشاره نموده و از ارائه توضیح کامل خودداری نموده است.
گفته می شود این دومین تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران از آغاز سال تحصیلی جدید به شمار می آید.
پیش از این نیز روز سه شنبه ۲۲ شهریور، دهها تن از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به عدم تعلق خوابگاه به برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقابل ساختمان معاونت دانشجویی و همچنین مدیریت خوابگاه ها تجمع کرده و خواستار تحقق ابتدایی ترین حقوق خود شده بودند.
دانشجویان معترض درآن تجمع شعارهایی در ارتباط با حقوق رفاهی خویش سرداده و خواستار استعفای مسئولین ذی صلاح شده بودند.
گفته می شود مسئولین دانشگاه شهید بهشتی و مدیران آن از جمله "مهدوی سمنون"، معاونت دانشجویی در طول دو سال گذشته و همزمان با وقوع اعتراضات دانشجویی، از هیچگونه اقدام در راستای نقض حقوق اساسی و اولیه دانشجویان خودداری نکرده و با صدور احکام فله ای شمار زیادی از دانشجویان از حق تحصیل محروم نموده اند.
دانشجویان معترض معتقدند که «محرومیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از حقوق اولیه خویش که حق اسکان در خوابگاه ها جز ان است» و همچنین برخورداری از «غذای بی کیفیت» ، تنها بخش کوچکی از نقض حقوق اولیه دانشجویی در این دانشگاه محسوب می شود.
در حالی مدیران این دانشگاه از کمبود بودجه و امکانات رفاهی سخن گفته اند که بنابر گزارشات موثق ماه های گذشته دانشگاه بهشتی خوابگاه طالقانی این دانشگاه رابه قیمت «یک میلیارد تومان» به بانک صادرات فروخته است.
در پایان تجمع ۲۲ شهریور دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، بیانیه ای نیز از سوی دانشجویان صادر شده و آنان خطاب به مسئولیناین دانشگاه هشدار داده بودند که «در صورت عدم نتیجه گیری از اعتراضات قانونی و مسالمت امیز، در گام بعدی نسبت به افشای نام مدیران سوء استفاده گر از اموال عمومی دانشگاه و غارتگران بیت المال در اقدام خواهند کرد.»
از آغاز هفته جاری بسیاری از دانشگاه های ایران از جمله؛ دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه کردستان، دانشگاه شهر کرد، دانشگاه یزد و برخی دانشگاه های دیگر، میزبان تجمعات گسترده دانشجویان در اعتراض به سیاست های جدید وزارت علوم در ارتباط با اجرای طرح های محدود کننده دانشجویان بوده است.
سه شنبه ۱۲ مهر دانشگاه زنجان نیز میزبان اعتراض بیش از ۵۰۰ تن از دانشجویان این دانشگاه در محوطه ی فنی جلو دانشکده ی مکانیک تجمع کرده و شعارهایی در اعتراض به ایجاد محدودیت های جدید توسط مسئولین سر داده بودند.
هچنین صدها تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز از هفته گذشته در اعتراض به بی کفایتی و سهل انگاری مسئولین دانشگاه در درگذشت آمنه زنگنه، دانشجوی فوق لیسانس رشته مهندسی پلیمر، دست به تجمعی اعتراضی زده و بسیاری از کلاسهای درسی خویش را تعطیل کرده اند.
بر اساس آخرین گزارشات دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) صدها تن از دانشجویان در چهارمین روز تجمع اعتراضی این دانشگاه شرکت کردند که با سر دادن شعار خواستار استعفای دکتر رهایی، ریاست دانشگاه، به همراه دکتر آرزو، معاون دانشجویی وی شده اند.
دانشجویان امیرکبیر اعلام کرده اند تا دستیابی به خواسته های خود به تجمع و اعتراض ادامه خواهند داد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر