۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

بازداشت اسعد باقری، دبیر سابق اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد

اسعد باقری دبیر سابق اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد، دیروز یک شنبه بعد از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد


به گزارش دانشجونیوز، این فعال دانشجویی روز شنبه از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج جهت ارائه پاره‌ایی توضیحات به این نهاد امنیتی احضار می شود و متعاقب مراجعه این فعال دانشجویی به ستاد خبری اداره اطلاعات دیروز توسط نیرهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه ستاد خبری این شهر منتقل شده است.. لازم به ذکر است این فعال دانشجویی در طول سالهای گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی تحت فشار بوده است. در طول چند ماهه گذشته تعدادی دیگر از اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد به اسامی مهدی دعاگو، میلاد کریمی ، سوران دانشور توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده بودند که بعدا با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.
بنابر خبرهای منتشر شده دریک ماه اخیر چندین دانشجوی کرد به نام‎های سوران دانشور، میلاد کریمی، مهدی دعاگو و شیرزاد کریمی در دانشگاه‎های کردستان و آزاد اسلامی سنندج به دلایل مختلف از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت و روانه‎ی زندان شده‎ بودند.
"شیرزاد کریمی" نیز که مدت دو هفته در بازداشت اداره اطلاعات سنندج به سر برده بود دانشجوی دانشگاه کردستان و از اعضای شورای هماهنگی و مسئول کمیته مطبوعات این اتحادیه بوده است.
گفته می شود "مهدی دعاگو" دبیر اتحادیه، "میلاد کریمی" نایب دبیر و "سوران دانشور" مسئول کمیته هماهنگی اتحادیه از بازداشت‌گاه اطلاعات به زندان منتقل شده و همچنین به قرنطینه زندان نیز منتقل شده بودند.
هنوز از اتهامات این فعالان دانشجویی بازداشت شده هیچ خبری در دست نیست و مسئولین و مقامات قضایی از ذکر دلایل بازداشت آنان خودداری نموده و سکوت اختیار کرده اند.
در چندین سال گذشته بسیاری از فعالان دانشجویی کرد به بهانه های واهی پس احضار به ستادهای خبری مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته و در بسیاری از موارد نیز بازداشت می شوند که کشته شدن ابراهیم لطف الهی، از فعالان دانشجویی کرد در کردستان بدست نیروهای امنیتی از آن جمله است.
این در حالی که طبق مفاد مذکور در ایین نامه های دادرسی کیفری، بر صدور حکم کتبی برای جلب متهم تاکید شده و وزارت اطلاعات ایران بدون ارسال هیچگونه احضاریه کتبی، فعالان دانشجویی و سیاسی را احضار نموده و مورد آزار و اذیت قرار می دهد.
فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر