۱۳۹۰ خرداد ۲, دوشنبه

تهديد دبيران شورای صنفی دانشگاه های كشور توسط وزارت علوم


خبرگزاری هرانا - در پی بروز اعتراضات صنفی در دانشگاه‌های کشور در هفته‌های گذشته، دبیران کل شوراهای صنفی برخی از دانشگاه‌های سراسر کشور از سوی وزارت علوم تهدید به برخورد شدید شدند.

به گزارش دانشجو نیوز، در روزهای اخیر تعدادی از دبیران کل شوراهای صنفی دانشگاه‌های سراسر کشور با تماس‌های تهدید آمیز از دفتر محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزارت علوم روبرو شدند. در این تماس‌ها دانشجویانی که دبیر انجمن صنفی دانشگاه‌هایشان می‌باشند، تهدید شده‌اند که در صورتی که هر گونه تجمعی در دانشگاه‌هایشان برگزار شود با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

در اوایل اردیبهشت ماه امسال، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به مشکلات صنفی و رفاهی، تجمع گسترده‌ای را برگزار کردند. شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه از مدتی قبل درخواست صدور مجوز برای برگزاری تجمع یاد شده را به مسئولین دانشگاه ارائه کرده بود. اما از آنجا که مسئولین دانشگاه ظرف مدت چهار روز پاسخ مثبت یا منفی به این درخواست ارائه نکردند، بر اساس آیین نامه فعالیت تشکل‌های دانشجویی، این تجمع به صورت قانونی برگزار شد.

یک روز پس از تجمع بزرگ اعتراضی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر، دانشجویان دانشگاه سوره نیز در اعتراض به امنیتی شدن فضای دانشگاه و عملکرد نامناسب و فراقانونی حراست دانشگاه دست به تحصن زدند.

در پی این اعتراضات اخیر در برخی دانشگاه‌های کشور، آقای حسینی مسئول رسیدگی به امور صنفی در معاونت دانشجویی وزارت علوم نیز تماس‌های تهدید آمیزی با برخی از دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها داشته است.

این تهدید‌ها در حالی است که کامران دانشجو وزیر علوم، اخیرا طی سخنانی در جمع نمایندگان‌ هیات‌های «نظارت بر تشکل‌های دانشجویی» با اشاره به اینکه اجازه ندهید فضای دانشگاه امنیتی شود، گفته بود: «به تشکل‌های دانشجویی آسان بگیرید؛ چراکه این‌ها در حال تمرین سیاسی هستند و ما برای آنکه نسل کوشا و باتدبیر داشته باشیم، باید این امر صورت بگیرد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر