۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

شکنجه دانشجوی دربند و انتقال وی به بیمارستان با نام جعلی

سایت تحول سبز: اشکان ذهابیان عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که اولین بازداشتش در ۲۶ خرداد سال ۸۸ صورت گرفته بود.
 چندی پیش نیز بر اثر فشار و تهدیدات مامورین امنیتی خود را به مراجع قضایی معرفی کرده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل شده بود. اما اینک و پس از گذشت چند روز نزدیکان وی از وضعیت بسیار نگران کننده ایشان نسبت به شرایط جسمی او خبر داده اند.
بر اساس اخبار موثق و پیگیری های صورت گرفته این فعال سیاسی و عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در شرایط بسیار ناگواری از نظر جسمی و روحی به سر می برد که حاصل تحمل شکنجه ها ی جسمی و روحی و فشار های وارده از سوی مامورین وزارت اطلاعات می باشد.
بنا بر گفتگویی که با یکی از نزدیکان اشکان ذهابیان صورت گرفته است، مامورین امنیتی ساری طی این مدت او را تحت بازجویی های شدید و شکنجه های روحی و جسمی به جهت گرفتن اعترافاتی بر میل و سلیقه خودشان قرار داده اند. و این امر سبب شده است تا حال جسمی و روحی ایشان به شدت رو به وخامت رفته و به ناچار او را در یکی از بیمارستانهای ساری بستری کنند.
آنچه که موجب تشدید نگرانی خانواده وی شده است عدم پاسخگویی از سوی مامورین وزارت اطلاعات نسبت به شرایط وی می باشد.
بر اساس نتایج حاصل از پیگیری های به عمل آمده در این زمینه، اشکان ذهابیان که به جهت وخامت حال خود که بر اثر شکنجه های شدید و مورد ضرب و شتم قرار گرفتن از سوی مامورین وزارت اطلاعات صورت گرفته در شرایط بسیار نگران کننده ای به سر میبرد.
وی در حالی در یکی از بیمارستانهای ساری بستری شده است که مامورین او را به صورت ناشناس و با نام دیگری در بیمارستان بستری کرده اند و به شدت نیز تحت مراقبت و کنترل امنیتی می باشد.
گفتنی ست، این عضو دفتر تحکیم وحدت به علت فعالیت های دانشجویی ابتدا در سال ۸۷ به مدت یک ترم از تحصیل محروم شد و تنها ۴ روز پس از انتخابات توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. در حین دستگیری توسط نیروهای لباس شخصی موسوم به انصارحزب الله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وی در حوادث ۱۳ آبان (روز دانش آموز) سال ۸۸ نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به واسطه تشکیل انجمن های اسلامی شمال کشور برای بار دوم بازداشت شد. در آن زمان دادگاه انقلاب شهرستان بابل او را به طور غیابی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
در بهمن ماه سال ۸۸ در حالیکه همچنان در تعلیق از تحصیل به سر می برد، سرانجام بنا به نظر وزارت اطلاعات از تحصیل محروم و در نهایت در حالیکه ۱۰۹ واحد را گذرانده و تنها ۲۴ واحد (معادل یک ترم) از تحصیلش باقی مانده بود از دانشگاه اخراج شد.‬‏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر