۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

25 اردیبهشت؛ دانشجويان مبارز: دانشگاه پادگان نيست

اعتراض دانشجويان دانشگاه آزاد تهران مركز به جو امنيتي دانشگاه با شعار: دانشگاه پادگان نيست

کمیته گزارشگران حقوق بشر- روز 25 اردیبهشت ماه سال 1390 اکثر دانشگاه های کشور جو اعتراضي را تجربه کردند. اعتراضی که امروز در دانشگاه های کشور با شعار" دانشگاه پادگان نیست" آغاز شد و با تحریم کلاس های درس به پایان رسید.


به گزارش شاهدان عینی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز (دانشکده ولیعصر) از ساعات آغازین صبح ,ورود و خروج دانشجویان با کنترل بیشتری نسبت به روزهای قبل از سوی حراست دانشگاه صورت میگرفت. ساعت 11 از طبقات بالای دانشکده روانشناسی این دانشگاه اعلامیه های تحریم کلاس ها در حیات دانشگاه ریخته شد که با واكنش مامورین حراست و بسیج دانشگاه همراه بود. به طوری که مامورین فورا دست به کارجمع کردن اعلامیه ها و برخورد لفظی با دانشجویان داخل محوطه مجتمع وليعصر دانشگاه آزاد تهران مركز شدند.
پس از ساعات آغازین ظهر حیاط این دانشکده مملو از دانشجویانی بود که دسته دسته جمع شده بودند. گروه های دانشجويانن که دور تا دور ساختمان های دانشکده های به صورت زنجیر وار ایستاده بودند.عده ای از دانشجویان اعلامیه های گوناگونی بر روی بردهای سرتاسر حیاط دانشگاه و راهروهای چسبانده بودند که دقایقی بعد حراست دانشگاه تمامی اعلامیه ها ,چه آنها که مربوط به تحریم کلاس ها و چه آنهایی که مربوط به باقی برنامه های متداول فرهنگی دانشجویی بودند, را جمع آوردی نمود که این امر با اعتراض دانشجویان همراه شد.
مامورین حراست دانشگاه در حياط دانشگاه هر کسي را که مورد سوءظن آنها قرار میگرفت به دفتر حراست برده می شد و با سوال های پیاپی مامورین مواجه می شد.به گفته دانشجویان این واحد دانشگاهی؛ تهدید هایی نا به جا هم از سوی مامورین به این دانشجویان گفته شده است. جمعیت زیادی ؛4نجیر وار در طول لحظات بارانی حیاط دانشگاه را اشغال کرده بودند و کلاس های ساعات عصر اکثرا منحل شدند. جمعیت دانشجویان با نزدیکی به ساعات تعطیلی دانشگاه کم کم پراکنده شدند.
مجتمع ولیعصر دانشگاه تهران مرکز پیش از این سابقه فعالیت های بسیاری داشته که به تعلیق و ممنوع الورود شدن دانشجویان منجر شده بود.برگزاری مراسم 7مهر ماه سال 88,لغو امتحانات خرداد 88,برگزاری مراسم هفتم آیت الله منتظری,از جمله حرکات اعتراضی این دانشگاه در دو سال اخیر بوده است.

برخورد نیروهای حراست با دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی اصفهان
خبرگزاری هرانا - تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز یکشنبه، در مقابل مجتمع تالارهای این دانشگاه دست به تحصن زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از صبح امروز ماموران حراست حضور پر تعدادی در محوطهٔ دانشگاه و مجتمع تالار‌ها داشتند و این روند تا جایی ادامه یافت که در ساعت ۱۰: ۹ صبح با شش دستگاه خودرو به گشت زنی پرداختند.
این افراد هم چنین اقدام به متفرق کردن دانشجویان از این مکان و توقیف کارت دانشجویی اکثریت دانشجویان نمودند.
علی رغم وضعیت امنیتی موجود اما، تعدادی از دانشجویان در مقابل مجتمع تالار‌ها به تحصن پرداختند و به همین علت در ساعت ۴۵: ۱۰ ماموران حراست با خشونت محض شروع به فحاشی و متفرق کردن دانشجویان کردند؛ تا جایی که دانشجویانی را که کوچک‌ترین مقاومتی می‌کردند به دفتر حراست دانشگاه منتقل کردند.
گفتنی است تا لحظهٔ تنظیم خبر از دانشجویانی که به حراست منتقل شده‌اند، اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر