۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه

انتقال ناگهانی ضیا نبوی و ٢۵ زندانی سیاسی از زندان کارون اهواز

خبرگزاری هرانا - چند روز بعد از افشاگریِ ضیاءالدین نبوی، دانشجوی زندانی و تبعید شده به زندانِ کارون اهواز از وضعیت ناگوار آن زندان، منابع خبری اعلام کرده اند که این دانشجوی محروم از تحصیل که به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم است به همراه ۲۵ زندانی سیاسی دیگر از زندان مذکور به زندانی دیگر موسوم به اردوگاه کلینیک منتقل شده اند.


به گزارش کلمه، وی که چند روز پیش گزارش تکان دهنده ای درباره زندان کارون اهواز منتشر کرده بود در تماسی با خانواده اش از انتقال به زندانی دیگر که شرایط بهتری دارد خبر داد.
بر اساس این گزارش، در زندان فوق الذکر تنها ۲۶ نفر هستند که در اتاق هایی ۶ نفره و دارای تخت و هواخوری منتقل شده اند. این زندانیان امکان دو بار تماس تلفنی در هفته را داشته و وعده ملاقات حضوری با خانواده هایشان به ایشان داده شده است.

این انتقال اگرچه موجب کاهش بخشی از نگرانی های خانواده این زندانیان را فراهم کرده اما آنچه مهم است و در گزارش ضیاءالدین نبوی از زندان کارون هم برجسته بود، موضوع تنها معطوف به این دسته از زندانیان سیاسی نمی شود و ایجاب می کند که مسوولان قضایی نسبت به بهبود این شرایط غیر انسانی در این زندان و سایر زندان ها هرچه سریع تر خاتمه دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر