۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

ده سال حبس برای دانشجویان و مضروبان پرونده حمله به کوی دانشگاه تهران

kouy_daneshgah
جــرس: در حالیکه آمران و عاملان اصلی حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ٨٨، هنوز معرفی نشده و مورد محاکمه قرار نگرفته اند، در جریان رسیدگی به این پروندۀ ملی اعلام شد که با صدور احکام حبس و جریمه نقدی، دانشجویان این دانشگاه مجموعا به بیش از ده سال حبس محکوم شدند.
به گزارش دانشجونیوز، با صدور احکام متهمین پروندۀ حمله به کوی دانشگاه تهران از سوی قاضی فراتی مستقر در سازمان قضایی نیروهای مسلح این دانشجویان به بیش از ده سال حبس محکوم شدند.
بر اساس این گزارش، در ادامه رسیدگی به این پرونده نزدیک به چهل تن از دانشجویان به احکام حبس تعزیری و تعلیقی و همچنین جریمه نقدی محکوم شدند. پیش از این نیز دادستان کل کشور در تاریخ ۱٩ اردیبهشت ماه از صدور احکام جزایی برای چهل تن در پی رسیدگی به این پرونده خبر داده بود.
آنگونه که از این گزارش برمی آید، احکام صادره تاکنون شامل فعالین دانشجویی و قربانیان این حادثه بوده است که پیش از این چندی از آنان با بازداشت توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح مواجه شده بودند.
در این گزارش آمده است که پیش از این نیز آوات رضانیا از دانشجویان کرد این دانشگاه و دانشجوی دکترای علوم ارتباطات به اتهام "اخلال در نظم عمومی" به ۳ ماه حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق بدل به ۳ میلیون ریال جریمه محکوم شده است.
همچنین حبیب فرحزادی نیز به ده ماه حبس که پنج ماه آن به مدت چهارسال به تعلیق در آمده است و همچنین پانصد هزار تومان جریمه نقدی بدل از ٧۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
گفتنی است احکام مذکور بدوی است و به مدت بیست روز قابل تجدیدنظر خواهی خواهد بود.
این در حالی است که تاکنون هیچ گزارشی از محکومیت عاملان اصلی این پرونده منتشر نشده است و دانشجویان که به عنوان شاکی این پرونده مطرح بودند محکوم شده اند.

لازم به ذکر است پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری نیروهای لباس شخصی و همچنین گارد ویژه نیروی انتظامی به همراه یگان ویژه سپاه پاسداران شامگاه بیست و چهار خرداد ماه به کوی دانشگاه حمله کردند و بیش از صد تن از دانشجویان بازداشت شدند. همچنین در طول دوسال گذشته در روند رسیدگی به این پرونده از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح بارها دانشجویان با احضار و بازداشت های متعدد مواجه شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر