۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

مسئولان دانشگاه آن‌لاین بهائیان بازداشت شدند.

ماموران امنیتی با پلمپ مراکز علمی و آزمایشگاهی دانشگاه علمی آزاد (BIHE) بهائیان در تهران، شماری از مسئولان این دانشگاه را بازداشت کردند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، امروز، اول خرداد ماه، نیروهای امنیتی، با تفتیش منازل شمار زیادی از دست‌اندرکاران علمی دانشگاه علمی آزاد (BIHE) بهائیان در شهرهای مختلف ایران، دست کم ۹ نفر از آن‌ها را دستگیر کردند.

شاهین نگاری، رامین زیبایی، کامران مرتضایی، فواد مقدم، وحید مختاری، محمود بادوام، افروز فرمانبرداری و سهیل قنبری از جمله افرادی هستند که تا کنون بازداشت آن‌ها تایید شده است. گفته می‌شود که این افراد به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌اند.

در جریان این رخداد کتاب‌ها، رایانه‌ها و وسائل شخصی بسیاری از این افراد نیز از سوی ماموران امنیتی توقیف شده است.

دانشگاه علمی آزاد (BIHE) بهاییان سال ۱۳۶۶ از سوی جامعه بهائیان ایران تشکیل شد و افراد محروم از تحصیل به صورت آن لاین در آن آموزش می‌دیدند. بسیاری از شهروندان بهائی، به دلیل عقاید مذهبیشان از حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران محروم هستند.
 

نیروهای امنیتی، با تفتیش منازل شمار زیادی از دست‌اندرکاران علمی دانشگاه آن‌لاین بهائیان در شهرهای مختلف ایران، دست کم ۹ نفر از آن‌ها را دستگیر کردند

مهر ماه سال ۱۳۷۷ نیز ماموران امنیتی با حمله به منزل افرادی که برخی کلاس‌های دانشگاه بهائیان در آنجا برگزار می‌شد، تعدادی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه را بازداشت کردند.

اسفند ماه سال گذشته نیز شماری از شهروندان بهائی در بم، کرمان و تهران به دلیل «ترویج وگسترش برنامه‌های خود در پوشش کارهای آموزشی فرهنگی در تعدادی از مهد کودک‌ها» بازداشت شدند.

با وجود زندگی ۳۰۰ هزار بهایی در ایران، حکومت ایران آیین بهائیت را به رسمیت نمی‌شناسد. پیروان این دین در طول سال‌های گذشته با مشکلات بسیاری در ایران مواجه بوده‌اند.

پس از وقایع دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال گذشته نیز شمار زیادی از شهروندان بهائی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هفت رهبر بهائی در ایران از دو سال پیش در زندان هستند و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر