۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

اعدام محمد و عبدالله فتحی در زندان اصفهان

بر اساس برخی گزارش‌های تایید نشده از منابع محلی، دو برادر زندانی به نام‌های محمد و عبداله فتحی که در بند اطلاعات زندان دستگرد اصفهان محبوس و به محاربه متهم و بنا بر حکم شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به اعدام محکوم شده بودند، صبح روز سه‌شنبه حکم اعدام آن‌ها اجرا شده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، محمد فتحی (۲۷ ساله) و عبداله فتحی (۲۹ ساله) در فروردین ۱۳۸۹ دستگیرشده و به زندان اصفهان منتقل شدند و به محاربه با خدا و سرقت مسلحانه متهم شده‌ بودند.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با انتشار بیانیه‌ای صدور احکام اعدام در این پرونده را مورد انتقاد قرار داد و هادی قائمی، سخن‌گوی کمپین، در مصاحبه‌ای گفته بود که پرونده اتهامی برادران فتحی ابهامات زیادی دارد و باید در حکم آنان بازنگری شود.
به گزارش بی‌بی‌سی، در قوانین جمهوری اسلامی، سرقت مسلحانه از مصادیق محاربه دانسته شده اما به گفته آقای قائمی، عبداله و محمد فتحی گفته‌اند که از آنان تحت شکنجه اعتراف گرفته شده و لازم بود این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و در صورت صحت این ادعا، روند محاکمه بازبینی شود.
این دو نفر هم‌راه با پنج نفر دیگر به اتهام مشابه بازداشت شدند اما تنها این دو برادر به اعدام محکوم شداند.
به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، پدر عبداله و محمد فتحی که از پناهندگان ایرانی در ترکیه است، با اشاره به فعالیت‌های سیاسی خود و دایی متهمان، احتمال سیاسی شدن پرونده را مطرح کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر