۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

تداوم بازداشت لقمان قدیری گل تپه، دانشجوی دانشگاه شیراز

خبرگزاری هرانا - لقمان قدیری دانشجوی دانشگاه شیراز که روز ۱۷ اسفند در شیراز بازداشت شده بود، هم چنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ به سر می‌برد.

به گزارش دانشجونیوز، قرار بازداشت این دانشجوی کار‌شناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز و از فعالین با سابقه دانشجویی، روز شنبه برای سومین بار توسطدادگاه تمدید شد.
بر اساس این گزارش، تمدید قرار بازداشت وی در حالی صورت می‌گیرد که هنوز ازروند پرونده و اتهامات وی خبری در دست نیست. این گزارش می‌افزاید، خانواده این دانشجوی ارومیه‌ای دانشگاه شیراز به دلیل بعد مسافت، برای پیگیری پرونده فرزندشان در شیراز به سر می‌برند.
گفتنی است دادگاه در هفته‌های گذشته با قول آزادی لقمان خانواده وی را امیدوار به آزادی وی کرده بود اما روز شنبه با تمدید قرار بازداشت این دانشجو برای مدت نامعلوم، خانواده وی را در وضع نامشخصی قرارداد.
این گزارش حاکی از آن است که، تمدید بازداشت لقمان قدیری بر نگرانی خانواده و دوستان وی از وضعیتپرونده این دانشجو افزوده است، چرا که لقمان از مدت‌ها پیش به دلیل کار بر روی پایان نامه خود و مشغله‌های شخصی از فعالیت‌های سیاسی کناره گیری کرده بود.
لازم به یاد آوری است که بازداشت این دانشجو در پی ناآرامی‌های شهر شیراز در اسفند ماه و تجمع دانشجویان در اعتراض به کشته شدن حامد نورمحمدی دانشجوی دانشگاه شیراز، توسط حراست دانشگاه صورت پذیرفت.
این در حالی است که، لقمان قدیری قرار بود در روز ۱۷ اسفند از پایان نامه کار‌شناسی ارشد خود دفاع کند که حراست دانشگاه وی را احضار و بازداشت کرده و از آنجا به پلاک ۱۰۰ منتقل شده بود. وی پیش از این در جریان اتفاقات دانشگاه شیراز در آذر ماه ۸۷ بازداشت و یک ترم از تحصیل محروم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر