۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

اعتصاب دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به یاد کیانوش آسا

اعتصاب دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به یاد کیانوش آسا/ فضای شدید امنیتی در دانشگاه
دانشجونیوز: جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت امروز سه شنبه- ۳ خرداد، به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت کیانوش آسا، با تحریم کلاس های درسی خود یاد و خاطره این شهید سبز دانشگاه علم و صنعت را گرامی داشتند.

صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با وجود فشارها و آماده باش کامل نیروهای امنیتی و لباس شخصی، سر کلاس های درس خویش حاضر نشدند تا یاد و خاطر کیانوش آسا، یکی از دانشجویان شهید خرداد ماه سال گذشته را گرامی بدارند.
بر پایه این گزارش، تعدادی از کلاس های درسی در دانشگاه علم و صنعت با همکاری اساتید دانشگاه لغو شده و تعداد نیز با استقبال کم دانشجویان و تحت فضای رعب و وحشتی که نیروهای امنیتی طی امروز و روزهای گذشته ایجاد کرده بودند، برگزار گردید.
بر اساس این گزارش، صبح امروز، ده ها نفر از نیروهای لباس شخصی با هماهنگی حراست وارد دانشگاه شده و در مسجد دانشگاه، لباس های فرم حراست دانشگاه را به تن کرده و بهمراه ۱۵۰ نفر از نیروهای حراست در حالت آماده باش بوده و ضمن زیرنظر داشتن همه حرکات دانشجویان، با حضور گسترده ی خود در صحن دانشگاه و داخل دانشکده ها، فضای امنیتی شدیدی را به وجود آورده بودند.
در ادامه این گزارش آمده که فقط در پارک شهید آسای دانشگاه، 25 نفر از مأمورین حراست به همراه تعدادی لباس شخصی از اولین ساعات صبح حاضر شده و از تمامی افرادی که از این محل عبور می کردند، با دوربین های حرفه ای عکس و فیلم می گرفتند..
گزارشات از دانشگاه علم و صنعت حاکی از آن است که دیروز دوشنبه-۲ خرداد، حداقل 30 نفر از فعالین دانشجویی به حراست و کمیته ی انضباطی دانشگاه احضار شده و توسط آقایان "خلیلی" معاونت دانشجویی حراست، "رحمانی" رییس حراست و "محمدی" دبیر کمیته انضباطی دانشگاه مورد بازجویی قرار گرفته و تهدید به اخراج از خوابگاه و دانشگاه، بازداشت و محرومیت از تحصیل شده بوده و به آن ها گفته شده که باید سه شنبه بر سر کلاس های درس حاضر شوند.
این گزارش می افزاید، طی روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان به اتهام پخش بیانیه ها و برچسب های اعتراضی در سطح دانشگاه توسط نیروهای حراست بازداشت شده بودند که بعد از چند ساعت بازجویی و تشکیل پرونده و ضبط کارت دانشجویی آزاد شده بودند.
این برنامه در حالی ترس و وحشت را به جان مسئولین امنیتی دانشگاه انداخته که قراری بر تشکیل تجمع در دانشگاه نبود و اعتصاب و تعطیلی کلاس ها علی رغم فضای امنیتی شدیدی که حاکم بر دانشگاه علم و صنعت بود از سوی طیف کثیری از دانشجویان سبز مورد حمایت قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر