۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

ممانعت دادستان از صدور مجوز اعزام پزشکی برای مهدی خدایی، فعال دانشجویی

دادستان تهران مجوز اعزام درمانی مهدی خدایی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین را صادر نمی کند.

سایت کلمه گزازش داده است که با وجود تایید پزشکی قانونی مبنی بر معالجه مهدی خدایی زندانی سیاسی و اخذ نوبت دندانپزشکی توسط خانواده اش، دادستان تهران هنوز مجوز اعزام این زندانی سیاسی را صادر نکرد.

بیش از ۳ ماه از تایید پزشکی قانونی مبنی بر معالجه مهدی خدایی توسط دندانپزشک خارج از زندان می گذرد و این زندانی سیاسی همچنان از ناحیه دندان در رنج است.

مهدی خدایی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهرری و فعال حقوق بشر برای اولین بار در تیرماه سال ۸۷ از سوی مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده و مدت ۳۸ روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد، برای این پرونده از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی حکم ۴ سال حبس تعزیری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات دریافت کرده است.

وی هم چنین در ۱۱ اسفند سال ۸۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت شد و بیش از۱۰ ماه را در بند ۲ الف زندان اوین سپری کرد. دادگاه او در ۳۱ مرداد ۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و به اتهامات عضویت و فعالیت در تشکیلات مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با هدف اخلال در امنیت کشور و فعالیت تبلیغی بر علیه نظام جمهوری اسلامی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد که دادگاه تجدید نظر تهران حکم ۷ سال حبس تعزیری او را تایید کرده است.

این فعال دانشجویی دربند در دو دادگاه جداگانه طی سال های ۸۷ و ۸۸ در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر