۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

اخراج میلاد صمیمی درزی از دانشگاه طبری شهر بابل


سه شنبه، ۱۹ دي، ۱۳۹۱
میلاد صمیمی درزی، دانشجوی رشته معماری داخلی در دانشگاه طبری شهر بابل پس از پنج ترم تحصیل در این دانشگاه و دو روز مانده به شروع امتحانات پایان ترم از دانشگاه اخراج شد.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این دانشجوی بهائی در تاریخ ۱۲ دی ماه نود و یک به حراست دانشگاه احضار و کارت دانشجوئی وی اخذ شد و دسترسی ایشان به سایت درسی مسدود شده است.
همچنین در پی احضار مجدد وی در روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۱ به صورت شفاهی به ایشان ابلاغ می شود که از دانشگاه اخراج شده است و با پیگیری وی برای گرفتن نامه اخراج خودش با برخورد شدید مسئولین مواجه می شود.
اخراج میثاق امام وردی، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر
در ادامه برخورد با دانشجویان بهائی در کشور، چندی پیش میثاق امام وردی، دانشجوی بهائی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران نیز از دانشگاه اخراج شد.
میثاق امام وردی که در کنکور سراسری سال ۱۳۹۰ شرکت کرده و رتبه کشوری ۳۱۴۸ و منطقه ای ۱۱۸۸ را به دست آورده بود و در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران، در رشته کارشناسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار، روزانه مشغول به تحصیل بود پس از حضور در حراست دانشگاه و حدود دوهفته قبل از شروع امتحانات پایان ترم به صورت غیر مستقیم از اخراج خود مطلع شده است.
پس از مراجعه به ریاست کل حراست دانشگاه و پیگیری در سازمان سنجش به وی اعلام شده است که به دلیل "اعتقاد به آئین بهائی" اجازه تحصیل در دانشگاه را ندارد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی شمار زیادی از شهروندان بهائی به دلیل اعتقادات خود از ورود به دانشگاه منع شده و یا از دانشگاه اخراج شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر