۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

مهدی تاجیک برای اجرای حکم ٢٧ ماه حبس به زندان رفت

مهدی تاجیک، روز سه شنبه ۲۴ بهمن، برای گذراندن حکم ٢٧ ماه حبس تعزیری به زندان اوین رفت.

به گزارش دانشجونیوز، مهدی تاجیک در اردیبهشت سال ١٣٨٩ با حکم قاضی پیرعباس به ٢٧ ماه حبس تعزیری و ٣٠ سال محرومیت از هرگونه فعالیت سیاسی و خبری محکوم شد.

مهدی تاجیک دانش آموخته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حالی امروز خود را به زندان اوین معرفی کرد که پیش از این چندین بار برای اجرای حکم فراخوانده شده بود.

این فعال سابق دانشجویی دو بار در سال های ١٣٨٤ و ١٣٨۵ بازداشت شد. وی سال بعد در دادگاه بدوی به دلیل انتشار مطالبی در نشریه دانشجویی به اتهام اهانت به رهبری به ٢ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر این حکم به جریمه نقدی کاهش یافت.

مهدی تاجیک بار دیگر در دی ماه سال ١٣٨٨، پس از وقایع عاشورا، بازداشت و به بند ٣۵٠ زندان اوین منتقل شد.

در اردیبهشت سال ١٣٨٩ تاجیک به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی به دو سال حبس تعزيری، به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام به نود و يک روز حبس تعزيری و همچنين به جهت توهين به رياست جمهوری به يک ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شد.

قاضی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب در ادامه حکم صادره، مهدی تاجیک را به مدت ٣٠ سال از حرفه خبرنگاری، تالیف، مصاحبه، مقاله نویسی و حتی تحلیل سیاسی محروم نمود. عضویت، هواداری و همچنین فعالیت موثر در احزاب و گروه های سیاسی و به طور کل ورود در مسائل نظری سیاسی از مصادیق این ممنوعیت عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر