۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

از مجید توکلی در دانشگاه اسلو تقدیر شد


دیروز چهارشنبه در مراسمی در دانشگاه اسلو در پایتخت نروژ و در آستانه اعطای جایزه "صلح دانشجویی" از مجید توکلی و دانشجویان ایرانی تقدیر شد.

به گزارش دانشجونیوز در این مراسم که با همکاری عفو بین الملل برگزار شد، رئیس دانشگاه اسلو حضور یافته و از مجید توکلی و جنبش دانشجویی ایران تقدیر کرد. همچنین در این مراسم محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر، و مهناز پراکند، وکیل، سخنرانی کردند.

در این مراسم دانشجویان پسر دانشگاه اسلو به صورت نمادین "روسری بر سر" کردند تا حمایت خود از مجید توکلی را اعلام کنند.

در حدود سه سال و نیم پیش و پس از مراسم روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر، مجید توکلی هنگام خروج از دانشگاه بازداشت شد. رسانه های حکومت ایران پس از چندی با انتشار عکس هایی از مجید توکلی با "پوشش چادر" مدعی شدند که وی قصد داشته است با استفاده از چادر از دانشگاه فرار کند. رسانه های حکومت ایران تلاش کردند تا با انتشار گسترده عکس های مختلف از مجید با پوشش چادر و درج خبرها و تحلیل های مختلف در این زمینه، مجید توکلی را "تخریب" کنند. تلاشی که نتیجه عکس داد و در پی آن، هزاران تن از مردان ایرانی با انتشار عکس و فیلم هایی از خود با پوشش چادر و روسری، از مجید توکلی حمایت کردند.

جایزه صلح دانشجویی، فردا جمعه ۲۷ بهمن ماه (١۵ فوریه) طی مراسمی رسمی در شهر تروندهایم و در غیاب مجید توکلی به وی اهدا خواهد شد.








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر