۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

بازداشت رویین عطوفت از فعالان فرهنگی در تهران


روئین عطوفت فعال فرهنگی علاقه مند به دکتر شریعتی با گرایش ملی- مذهبی در تهران بازداشت شد.

به گزارش اخبار رسیده به سایت ملی ـ مذهبی عصر روز جمعه ۲۷ بهمن، ماموران امنیتی و اطلاعاتی با ورود ناگهانی به جلسه سخنرانی که در منزل آقای رویین عطوفت از فعالان فرهنگی علاقه مند به دکتر شریعتی با گرایش ملی- مذهبی در حال برگزاری بود؛ تمام حاضران در جلسه را مورد بازجویی قرار داده و نهایتا آقای رویین عطوفت را بازداشت کردند.

در حکم دادستانی از منزل شخصی آقای روئین عطوفت به عنوان مخفیگاه یاد شده بود.همچنین ماموران از حاضرین در جلسه و فضای خانه فیلمبرداری کردند. این جلسات سالهاست در منزل آقای رویین عطوفت برگزار می شود و در آن بحثهای مختلف فرهنگی و نظری در حوزه های اندیشه، اجتماع و سیاست توسط صاحب نظران و اندیشمندان ارایه می شود.

بیش از ده نفر مامور مرد و ۲ مامور زن که بیش از سه ساعت به بازجویی از حضار پرداختند، با تفتیش منزل بخشی از کتابها، مدارک و وسایل شخصی اعضای خانواده عطوفت را با خود بردند.

موبایل های همه حاضران نیز توسط ماموران توقیف شد تا بعدا با مراجعه به مرکزی که معرفی خواهند کرد آن را تحویل بگیرند. همه حاضران مجبور شدند فرم مشخصاتی که ماموران به آن ها می دادند را پر کنند و نهایتا گواهی کنند که منزل را سالم ترک کرده اند.

در میان حاضران در جلسه که بیش از ۳۰ نفر بوده اند، دکتر محمد ملکی از فعالان باسابقه ملی ـ مذهبی هم حضور داشته و ظاهرا یکی از بازجوهای سابق ایشان نیز در میان ماموران بوده است.

رویین عطوفت از علاقمندان به تفکردکتر شریعتی است که سالها صادقانه و بی ادعا در راه اعتلای فرهنگ کشور تلاش کرده است. او از علاقمندان به مهندس سحابی، هدی صابر و سایر بزرگان جریان ملی ـ مذهبی است و تلاش فراوانی برای اشاعه اندیشه های دکتر شریعتی و توزیع کتابها و آراء و اندیشه های وی کرده است.

گفتنی است از مدتها قبل حاضران در این جلسات می دانسته اند که ماموران امنیتی هم در جلسه حضور دارند و در یک مورد نیز صدای ضبط شده یکی از خانم های جلسه را در یکی از احضارهایی که داشته برایش پخش کرده اند.

بدین ترتیب معلوم نیست حساسیت ماموران امنیتی روی جلسه ای تا این حد آشکار که حتی صدای سخنرانان و حضار در جلسه نیز در اختیار آنان قرار داشته برای چیست؟

شایان ذکر است در ماه های اخیر جلسات مشابهی نیز در شهرهای دیگر ( مانند قزوین) با ورود ماموران و شناسایی حاضران به تعطیلی کشانده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر