۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

پیمان عارف، فعال دانشجویی که از چند روز پیش در اعتراض به نگهداری غیر قانونی اش در زندان اعتصاب غذا کرده بود، در اثر وخامت حال جسمی اش به بیمارستان منتقل شده است.


به گزارش دانشجونیوز، پیمان عارف، فعال دانشجویی و روزنامه نگار که هفته گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی برای سومین بار بازداشت شده بود و چند روز پس از آن اعتصاب غذا کرده بود، اینبار خبرهای جدید حکایت از آن دارد که وخامت حال وی سبب شده که وی به بیمارستان منتقل شود.
گفته می شود این فعال دانشجویی در اعتراض به نگهداری غیر قانونی خود علی رغم صدور و تودیع کفالت اعلام اعتصاب غذا کرده بود.
پیمان عارف، از فعالان دانشجویی در ایران و عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی که پیش از نیز بارها بازداشت شده و به نهادهای امنیتی احضار شده بود، باردیگر هفته گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی بازداشت شده بود.
پیمان عارف پیشتر روز یکشنبه ۸ آبان (۳۰ اکتبر) نیز به همراه عسل اسماعیل‌زاده و شرر کنور تبریزی برای مدت کوتاهی بازداشت شده بود. به گفته منابع خبری این سه نفر روز سه شنبه (۱۰ آبان ماه) برای پیگیری وضعیت‌شان به دادسرای زندان اوین مراجعه کردند که در پی آن پیمان عارف مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
ییمان عارف، روزنامه‌نگار، وبلاگ‌نویس پیشتر به اتهام توهین به «رییس جمهور» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباسی به تحمل دو سال و نيم زندان تعزيری، ۷۴ ضربه شلاق و محروميت مادام‌العمر از هر گونه فعاليت مطبوعاتی و حضور در تشکل‌های سياسی محکوم شده بود.
بر اساس گزارشات پیشین دانشجونیوز، پیش از آزادی این فعال سیاسی حکم ۷۴ ضربه شلاق وی به اجرا درآمد. گفته می شد، همسر پیمان عارف در زمان اجرای حکم حضور داشته است.
منابع آگاه در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشتند این فعال دانشجویی با توجه به اینکه پرونده جدیدی در دادسرا نداشته است و درگیر پایان نامه خود بوده فرصت مراجعه به دادسرا را نداشته است.
گفتنی است دستگاه قضایی برای این فعال دانشجویی کفالت ۵ میلیونی صادر کرده بود که علی رغم تودیع آن از سوی خانواده اش نامبرده در بازداشت بسر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر