۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

دانشجوی نخبه دانشگاه آزاد شیراز بازداشت شد

روح الله روزیطلب دانشجوی نخبه علوم سیاسی دانشگاه آزاد شیراز بعد از ظهر روز پنچ شنبه ۱۱ اسفند ۹۰ در منزل خویش توسط نیروهای اداره اطلاعات شیراز بازداشت شد.
به گزارش دانشجونیوز، این فعال دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز که از دانشجویان دکتر مسعود سپهر، استاد زندانی این دانشگاه بوده، که از چند ماه اخیر همواره پیگیر وضعیت این استاد دانشگاه بوده و حتی گفته ی شود پیش از این نیز بارها تهدید نیروهای امنیتی مواجه شده است.
گفته می شود روح الله روزی طلب پس از دستگیری استاد خود به طور جدی و عملی در دانشگاه و همچنین در دادگاه انقلاب پیگیر وضعیت دکتر سپهر بوده است.
این پیگیری علی رغم تهدیداتی بوده است که از جانب اداره اطلاعات و دادگاه انقلاب متوجه روزیطلب مبنی بر عدم پیگیری وضعیت دکتر سپهر از جانب ایشانصورت گرفته است اما وی همچنان بر مواضع و پیگیری های خود ایستادگی کرده و شنیده ها حاکی از آن است که همین اقدامات که سرانجام منجر به بازداشت وی شده است.
گفتنی است دکتر مسعود سپهر استاد دانشگاه و عضو ارشد مجاهدین انقلاب بیش از سه ماه است که بازداشت و در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به پلاک 100 نگهداری می شوند. همچنین طبق اخبار رسیده روح الله روزیطلب به پلاک 100 منتقل شده است.
در چند روز گذشته از انتخابات مجلس ایران نزدیک نه ۱۰ تن از فعالان سیاسی و اجتماعی با احکام جدید روبرو شده و برخی نیز جهت اجرای احکام خود به زندان فراخوانده شده اند.
بر پایه گزارش های رسانه ها، عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری، به ۱۸ سال حبس در تبعید و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است.
از سوی دیگر گزارش شده است که نازنین خسروانی، روزنامه نگار نیز جهت اجرای حکم شش سال حبس تعزیری خود به زندان اوین فراخوانده شده است.
در همین حال آخرین خبرها نیز از بازداشت علی موسوی خلخالی، روزنامه نگار و خواهر زاده آیت الله حکیم و همچنین صدور حکم شش سال زندان برای نرگس محمدی، همسر تقی رحمانی حکایت دارد.
همچنین مهدی خزعلی که از هشت روز پیش به بند امنیتی 209 زندان اوین منتقل شده بود در اعتراض به رفتارهای خشن زندانبانان وزارت اطلاعات دست به اعتصاب خشک زده و اعلام کرده است تا احیای آیین دادرسی مدنی و حقوق از دست رفته لب به آب هم نخواهد زد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر