۱۳۹۰ اسفند ۲۳, سه‌شنبه

دلیر اسکندری، عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد به ۲ سال زندان محکوم شد

یکی دیگر از فعالان دانشجویی کرد و عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد بنام دلیر اسکندری از سوی دادگاه انقلاب به ۲ سال زندان محکوم شده است.
به گزارش دانشجونیوز، در ادامه صدور احکام قضایی و فشار به دانشجویان کرد و اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد، دلیر اسکندری، دبیر هماهنگی پیشین اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد با حکم دادگاه انقلاب سنندج به ۲ سال زندان محکوم شده است که این حکم به مدت ۵ سال تعلیق شده است.
این فعال سابق دانشجویی در گفتگو با "آژانس خبری موکریان"، از منابع حقوق بشر نزدیک به فعالان کرد، ضمن اعلام این خبر، اضافه کرده است: «شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج اینجانب را چندی پیش به اتهام اقدام علیه امنیت از طریق اجتماع و تبانی به دو سال زندان که به مدت ۵ سال تعلیق شده است محکوم نمود.»
بر پایه گزارشات پیشین دانشجونیوز، در چند ماه گذشته پیش از ۸ دانشجوی کرد عضو«اتحادیه دانشجویان کرد» بنا به دلایل نا مشخصی بازداشت و به قرنطینه زندان استان کردستان منتقل شده بودند.
میلاد کریمی، مهدی دعاگو، شیرزاد کریمی و سوران دانشور وخبات عارفی، اسعد باقری و آرمان زمانی از جمله این دانشجویان عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد بوده اند که در ماههای اخیر از سوی نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شده اند.
پيشتر اتحاديه دمکراتيک دانشجويان کرد با صدور اطلاعيه‌ای بازداشت و فشار به اين فعالان دانشجويی را "نمونه ديگری از برخوردهای خشونت‌آميز با فعالان سياسی و مدنی کرد" خوانده بود.
اين اتحاديه دانشجويی در بيانيه خود آورده بود: «چنين سياست‌هايی در قبال تشکل‌های دانشجويی و از جمله اتحاديه که فعاليت‌های خود را از بدو تأسيس از سال ۱۳۸۴ تا به حال مبتنی بر عقلانيت، تساهل و به‌دور از خشونت، در چارچوب قانون اساسی و با حفظ استقلال خود تعريف و عملی کرده است، نشان‌دهنده سيستمی اقتدارطلب است که در پی ادغام تمامی انديشه‌ها، صدا‌ها، تنوعات زبانی و مذهبی در يک کل واحد می‌باشد و تحميل هزينه‌های سنگين بر جامعه طريقی برای دستيابی به چنين اهداف دست‌نيافتنی در کردستان است.»
یادآور می گردد دلیر اسکندری که دبیر هماهنگی پیشین اتحادیه دمکراتیک دانشجویان می باشد سال گذشته به دنبال پیگیری تعدادی از فعالان کرد جهت تجدید نظر در حکم اعدام حبیب لطیفی بازداشت و پس ازسپری کردن ۴۴ روز زندان با قرار وثیقه ۷۰ میلیونی آزاد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر