۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

مراسم سالگرد شهادت بهنود رمضانی با دخالت نیروهای امنیتی و بازداشت تعدادی لغو شد

آخرین گزارش ها از اولین مراسم سالگرد شهادت بهنود رمضانی، دانشجوی شهید، حاکی از آن است که با هجوم نیروهای امنیتی و بازداشت اعضای خانواده و دوستان نزدیک این مراسم لغو شده است.
عکس از آرشیو- مراسم چهلم بهنود رمضانی، دانشجوی شهید

به گزارش دانشجونیوز، درحالی که قرار بود از ساعت 14:30 روز جمعه مراسم اولین سالگرد شهادت بهنود رمضانی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در محل دفنش در روستای قراخیل قائم شهر برگزار شود، این مراسم با دخالت نهادهای امنیتی حکومت ایران لغو شده است.
بر اساس این گزارش، اداره اطلاعات روز سه شنبه پدر بهنود رمضانی و پس از چند ساعت مادر و عمه ی این دانشجوی شهید را احضار و از آن ها می خواهد که مراسم سالگرد بهنود را لغو کنند اما زمانی که با مخالفت آن ها مواجه می شود این سه نفر را در بازداشت نگه می دارد که همچنان نیز در بازداشت به سر می برند.
همچنین گفته می شود مامورین اطلاعات برای افزایش فشارها روز پنج شنبه درب مسجد امام حسین روستای قراخیل که قرار بود محل برگزاری مراسم باشد را نیز قفل کردند.
با این وجود برخی از اعضای خانواده رمضانی و دوستان بهنود مصمم به برگزاری مراسم می شوند اما ساعتی پیش از شروع مراسم هشت اتومبیل نهادهای امنیتی که حاوی مامورین لباس شخصی بوده اند وارد روستا شده و با ایجاد جو رعب و وحشت افراد غیربومی و کسانی که از نظر آن ها مشکوک بوده اند را مورد مواخذه قرار دادند.
در حالی که دوستان و نزدیکان بهنود رمضانی بر سر مزار وی در امامزاده روستا بوده اند، 12 نفر از مامورین امنیتی با ورود به امامزاده ضمن جمع آوری تعداد زیادی از تلفنهای همراه حضار، همه ی آن ها را از امامزاده اخراج کردند. این افراد با شناخت قبلی از دوستان نزدیک بهنود حداقل سه نفر از آنها را بازداشت کردند که تاکنون اطلاعی از سرنوشت آنها حاصل نشده است.
گفتنی است بهنود رمضانی قراء دانشجوی ترم دو رشته مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در شب چهارشنبه سوری (24 اسفند 89) توسط نیروهای بسیجی و یگان ویژه پلیس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بلافاصله جان سپرد.
در همین راستا روز سه شنبه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز به مناسبت اولین سالروز کشته شدن بهنود رمضانی بیانیه ای صادر کرده بود.
در بخشی از بیانیه دانشجویان آمده بود: «خانواده ی رمضانی انسانیت را معنی کرده و از حالا از حق قانونی خود برای اعدام متهمین گذشتند و مثل شما به قتل درمانی اعتقادی ندارند. آن ها خواهان کشف حقیقت هستند و حق دارند از قاتلین بپرسند که چرا و به چه جرمی فرزندشان را در عنفان جوانی کشتند؟ بل پایانی باشد بر این خونریزیها. بدانید که یقینا این خونهای به ناحق ریخته روزی دامان تان را خواهد گرفت.»
یک فعال دانشجوئی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که خواست نامش فاش نشود پیشتر در مصاحبه با دانشجونیوز گفته بود: متاسفانه نکته ی تاسف برانگیز اینست که از زمان کشته شدن بهنود رمضانی مسئولین دانشگاه نوشیروانی بابل حتی یک بار هم با خانواده این دانشجو ملاقات نکرده و به آنها تسلیت نگفته اند. همچنین مسئولین این دانشگاه اجازه برگزاری هیچگونه مراسمی در این دانشگاه را نداده و تصاویر این دانشجو که توسط دانشجویان بر دیوارها نصب شده بود را کنده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر