۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

دفاع پیمان عارف از پایان نامه‌اش پس از شش سال محرومیت

خبرگزاری هرانا - روز گذشته پیمان عارف که در فروردین سال ۸۵ از سوی هیئت گزینش وزارت علوم به دستور وزارت اطلاعات از تحصیل محروم و از دفاع پایان نامه‌اش ممانعت به عمل آمده بود، پس از ۶ سال موفق شد از رساله‌اش تحت عنوان «نسل چهارم روشنفکری دینی در ایران دهه هشتاد» به صورت تبعیدی در دانشگاه تربیت معلم دفاع نماید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال دانشجویی و اولین دانشجوی ستاره دار در دولت احمدی‌نژاد جلسه دفاعیه را با یاد دانشجویان ستاره دار زندانی بویژه ضیا نبوی، مجید دری و مهدیه گلرو و آرش صادقی آغاز نمود و در پایان موفق گردید با اخذ نمره ۱۹ از هیئت اساتید داور از رساله خود دفاع نماید.
گفتنی است پیمان عارف پس از اخراج در فروردین ۸۵ از وزارت علوم به دیوان عدالت اداری شکایت برد که نهایتا با وجود صدور رای از سوی شعبه دو دیوان عدالت در مهرماه ۸۵ به نفع این فعال سابق دانشجویی، مرحوم آیت الله عمیدزنجانی، رییس وقت دانشگاه تهران تا پایان ریاست خود بر دانشگاه تهران در اسفندماه ۸۶ از تمکین به رای دیوان استنکاف نمود.
بازگشت به تحصیل پیمان عارف این امیدواری را می‌تواند به همراه داشته باشد که پس از ۶ سال روند اخراج و ستاره دار نمودن دانشجویان منتقد در دولت محمود احمدی‌نژاد، این روند متوقف و یا حداقل کند گردیده و با انعطاف بیشتری با فعالان دانشجویی برخورد شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر