۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

خواهر محمدرضا کربلایی:هیچ خبری از برادرم بعد ازانتقال به انفرادی نداریم

محمدرضا کربلایی آقا ملکی دانشجوی در بند بابلی که از دهم دی ماه در حال گذراندن حکم خود بوده، از چهار روز گذشته به بند انفرادی زندان متی کلای بابل منتقل شده است.


الهام کربلایی آقا ملکی خواهر محمدرضا در خصوص انتقال برادرش به انفرادی به "جرس" می گوید: " چهار پنج روز است که برادرم را به انفرادی منتقل کردند که متاسفانه ما این برخوردها را شنیدیم و از بعد از انتقال برادرم به انفرادی هیچ دسترسی به او نداریم و نمی دانیم در چه وضعیتی است. متاسفانه تماس تلفنی هم قطع است. موفق نشده ایم تا شرح ماجرا را بشنویم و فقط از خبرها شنیدیم و هیچ خبری از او بعد از انتقال به انفرادی نداریم. از طریق چند نفر پیگیری کردیم گفتند جایش خوب است اما نمی شود برایش کاری کرد باز پدرم در حال پیگیری است."
بر اساس گزارش های رسیده، محمدرضا ملکی در مراجعه به بهداری زندان متی کلا با یکی از بهیاران زندان که برخورد توهین آمیزی با او داشته است، درگیر می شود و آن فرد خطاب به این دانشجوی دربند می گوید: "تو و دوستانت در زندان متی کلا حامی جنبش سبز هستید و نظام جمهوری اسلامی باید شما را اعدام کند. پس از این درگیری بابازاده رئیس زندان محمدرضا را به سلول انفرادی منتقل می کند.
یکی از دوستان محمدرضا با تایید خبر درگیری بین او و فرد جوانی از کارکنان بهداری به جرس می گوید: "بابازاده رئیس زندان بخاطر نوشته ای که محمدرضا زمانیکه بیرون از زندان بود و نوشته بود، کینه او را به دل گرفت. بعد از اینکه در بهداری آن فرد جوان برخورد بدی با محمدرضا می کند و درگیری پیش می آید رئیس زندان هم اول می خواست که محمدرضا را تبعید کند اما با پادرمیانی، او را به سلول انفرادی منتقل می کنند و الان هیچکس از او خبری ندارد و این وضعیت واقعا نگران کننده است."
محمدرضا کربلایی آقا ملکی در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بابل به ریاست قاضی باقریان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی کشور و تبانی در جهت اقدام علیه امنیت کشور ابتدا به ده ماه حبس تعزیری و پس از آن در شعبه سه دادگاه تجدید نظر مازندران حکم دادگاه بدوی به شش ماه کاهش می یابد.
خواهر محمدرضا در این خصوص ادامه می دهد: "در دادگاه تجدید نظر شش ماه حبس برای او صادر شد و ما امیدواریم بیست و دوم بهمن ماه اتفاقی بیافتد و آزادی مشروط شاملش شود و آزاد شود."
وی می افزاید: "از اوایل دی ماه برای اجرای حکمش به زندان منتقل شد و الان نزدیک به چهارمین هفته است که او در زندان به سر می برد. در زندان هم با بقیه زندانیان سیاسی بابل است و تا قبل از انتقال به انفرادی مشکلی نداشت و وسائلی هم که می خواست داشت. هر هفته با او ملاقات داشتیم اما الان نزدیک به یک هفته است که هیچ خبری از او نداریم. خوب این بی خبری خیلی ناراحت کننده است و حتی خبر انتقال او به انفرادی را به مادرم نگفتیم چون خیلی نگران می شود."
گفتنی است، هم اکنون علیرضا شهیری طبرستانی ( رییس ستاد مهندس موسوی در بابل)، علی اکبر سروش (رییس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل) ، سید احمد میری (فرماندار سابق شهرستان های رامسر و بابلسر)، آریا آرام نژاد (خواننده وآهنگساز) ، علیرضا فلاحتی ( دبیر شاخه جوانان جبهه مشارکت مازندران و رییس ستاد ۸۸ در بابل) ، محمد معصومیان و مصطفی ابراهیم تبار ( ازفعالین ستاد مهندس موسوی در بابل) در زندان متی کلای بابل در کنار مجرمین نگهداری می شوند.
پیش از این علی تاری رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی و از فرماندهان سپاه پاسداران دوران جنگ که از سوی دادگاه انقلاب بابل به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود در مصاحبه ای با جرس در تشریح وضعیت اسف بار سلول انفرادی گفته بود: "من به مدت ۷۲ روز درسلول انفرادی زندان متی کلای بابل و در یک سلول یک و نیم در ۲ بودم که داخلش هیچگونه امکاناتی وجود نداشت و به تعداد ۲۰ تا از آن سلول ها وجود دارد که گاهی تا ۲۵ نفر هم در آنجا نگه داری می شوند و برای کلیه این سلولها تنها یک سرویس بهداشتی ۷۰*۷۰ سانتی وجود دارد و اساسا برای تنبیه مجرمین خطرناک ساخته شده است. یعنی مجرمین خطرناک در صورت ارتکاب خلاف در زندان به آنجا منتقل می شوند. بیشتر افرادی که در انفرادی می آمدند تکراری بودند و از شرورترین افراد داخل زندان به شمار می آمدند. چند بار هم به من گفتند افرادی که در بند کنار من هستند را به علت تجاوز جنسی به این بند آورده اند. و حتی افرادی که مرتکب قتل می شدند یک یا دو هفته داخل انفرادی بودند. زندانیان سیاسی برای نگهداری در انفرادی به زندان ساری برده می شدند که از امکانات اولیه برخوردار است و حتی این راهم از من دریغ کرده و مرا به بدترین انفرادی ممکن منتقل کردند.



فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر