۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

وضعیت نامناسب جواد علیخانی، فعال دانشجویی، در زندان اوین

جواد علیخانی، فعال دانشجویی زندانی در بند ٣۵٠ زندان اوین، به بیماری آنفولانزا و عفونت ریوی مبتلا شده و به دلیل عدم رسیدگی لازم پزشکی روند درمان وی در زندان به شدت کند می باشد. مادر این فعال دانشجویی، از مقام های مسئول خواسته است تا برای اولین بار با مرخصی وی از زندان موافقت کنند.
بنابر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، جواد علیخانی به دلیل تراکم زیاد زندانیان، بویژه در طبقه پایین بند ٣۵٠، که امکان ایجاد و انتقال بیماری هایی چون آنفولانزا را به شدت افزایش داده است، به آنفولانزا مبتلا و در حال حاضر از عفونت ریوی شدید نیز رنج می برد.
مادر جواد علیخانی که نگران حال فرزندش میباشد در این زمینه می گوید: " آیا واقعا این انتظار زیادی از آقای دادستان است که بعد از ٣ سال چند روزی به فرزندم مرخصی دهد تا خودم بتوانم به درمان و رسیدگی به فرزندم بپردازم؟!"
گفتنی است دادستان تهران از اعطای مرخصی به این فعال دانشجویی خودداری نموده و حتی به مدت یکسال از اعطای ملاقات حضوری نیز ممانعت به عمل می آورد.
جواد علیخانی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز، برای دومین بار، در دوم خرداد ١٣٨٩ بازداشت شد. این فعال دانشجویی پیش از این نیز در مهر ماه سال ٨٦ بازداشت و پس از ۱۱ ماه حبس در شهر اهواز، با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود. وی در پاییز سال ١٣٨٧ در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به سه سال زندان کاهش یافت.
جواد علیخانی که ماه های نخست محکومیت خود را در زندان های اهواز سپری کرده بود، پس از انتقال به تهران، هم اکنون در زندان اوین دوران محکومیت خود را می گذراند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر