۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

کامران دانشجو: دانشگاه‌‌های ما استاد سکولار نمی‌خواهد

خبرگزاری هرانا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در میان جمعی از دانشجویان عضو تشکل‌های وابسته به حاکمیت گفته است که دانشگاه‌های ما استاد سکولار نمی‌خواهد.



بنا به گزارش دانشجو نیوز، کامران دانشجو اظهار کرده که برای پاکسازی دانشگاه‌ها وزارت علوم اقدام به جذب شمار زیادی اعضای هیات علمی و اعطای بورسیه‌های جدید کرده است.
وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه محل کادرسازی متناسب با گفتمان انقلاب است، افزود: "ما دانشگاهی متناسب با آرمان‌های انقلاب و جامعه می‌خواهیم، دانشگاهی که در آن گفتمان انقلاب اسلامی ترویج شود، نه این‌که وقتی می‌خواهیم در سالن‌غذاخوری دانشگاه تفکیک جنیستی اعمال کنیم قال وقیل راه بیاندازد."
وی در ادامه افزود: اساتید دانشگاه باید انقلابی‌گری و آرمان‌خواهی را به نسل بعد منتقل کنند و متون درسی هم باید با این مضمون مطابقت کند و میان دانشگاهیان باید مناسبات بر مبنای احکام شرع مقدس باشد.
کامران دانشجو در ادامه در پاسخ به یکی از دانشجویان گفت: "من اعلام کردم که دانشگاه‌های ما استاد سکولار نمی‌خواهد، سخنی که هیچ وزیر قبل از من بیان نکرده بود، این استادید می‌‌توانند در جاهای دیگر مشغول شوند، اما در دانشگاه نه. چرا که دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است، اگر من این سخنان را نمی‌گفتم اینقدر به من حمله نمی‌شد، اما باید بدانیم که دانشگاه‌های ما ٩٠ سال است به گونه‌ای اداره می‌شود و ما برای تغییر این گونه اداره باید صبر و حوصله و تدبیر داشته باشیم."
وی گفته است که برای پاکسازی دانشگاه‌ها "١٢ هزار هیات علمی جدید به دانشگاه‌ها آورده‌ایم، ٣٠ الی ۴٠ بورسیه جدید ایجاد کردیم، ‌ ٢ هزار تغییر وضعیت داشتیم و تا پایان دولت ١٠ هزار عضو هیات علمی جدید نیز اضافه خواهیم کرد، اما در این راه نیاز به پیشبانی فکری و علمی شما داریم."
کامران دانشجو، که مجری نظرات مصباح یزدی در دانشگاه‌های کشور شناخته می‌شود، در پی اسلامی کردن دانشگاه‌های کشور با اخراج اساتید و دانشجویان منتقد و تفکیک جنسیتی دانشجویان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر