۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

اطلاعیه جمعی از فعالین دانشگاه نوشیروانی بابل: برخی از کلاس های درس تفکیک جنسیتی شده اند

جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید اطلاعیه ای صادر کردند.

به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان در این اطلاعیه نسبت به تفکیک جنسیتی در برخی کلاس های درس، حذف سهمیه شام دانشجویان شبانه و خبرهایی مبنی بر تغییر احتمالی نام دانشگاه واکنش نشان داده اند.

در بخشی از این اطلاعیه، دانشجویان به تفکیک جنسیتی در برخی از کلاس های درس این دانشگاه اعتراض کرده اند: "با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه، متاسفانه شاهد سری اتفاقات و تصمیمات نامتعارفی از سوی مسئولین دانشگاه هستیم که از مهمترین آنها میتوان به اقدام عجیب و تامل برانگیز، در راستای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه اشاره کرد که طی آن برخی از کلاس های علوم پایه دانشگاه به صورت جداگانه (زن- مرد) برگزار میشود در حالی که این امر موجبات نگرانی دانشجویان از ادامه ی این روند با توجه به ایجاد محدودیت تحصیل برای دانشجویان دختر به همراه آورده است".

در اطلاعیه دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل نسبت به حذف سهمیه وعده "شام" دانشجویان دوره شبانه نیز اعتراض شده است: "پس از تصمیم به حذف سهمیه ی خوابگاه برای ایشان، این دومین بار است که در حق دانشجویان شبانه اجحاف شده است".

در پایان نیز دانشجویان با اعلام اینکه زمزمه هایی مبنی بر تغییر نام دانشگاه به گوش می رسد، مخالفت خود را با هرگونه تغییر احتمالی و حذف اسم مرحوم نوشیروانی (بنیانگذار دانشگاه و از خیرین به نام شهر بابل) از عنوان این دانشگاه اعلام کرده اند.





فرستنده: احمد حاجی جو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر